lärorik och rolig dag, så vore alla dagar vara !

  • Idag har Abraham namnsdag.

Idag har jag och min lillasyster vart i Gällivare och gjort halkbanan.
FY FAN VAD KUL DET VAR !
Hela dagen har vart så himla kul och vi har skrattat mest hela dagen,
en perfekt dag !
Jag & Lotta var grymma som fan där ute i halkan,
tjejen som också var med var lite mallig och ville börja,
då trodde vi att hon skulle vara proffs eller nått,
men hon fick fan kärringstopp varenda jäkla gång hon skulle starta
(men hon sa att det var för att hon var van vid att köra diesel bil...jaja..)
och gjorde inte så bra ifrån sig som mig och syrran ; )
Näe, ska inte skryta, det är ändå sen sånt gäller när man väl
hamnar i den där situationen, hoppas man aldrig gör det,
men sånt händer ju även den bästa.
Sen så tror jag också att det gick så bra för mig och Lotta för
att vi hade ju ändå varann där, då känner man sig ju lite tryggare,
tjejen var ju ensam med två snygga systrar, klart man blir lite osäker : p
Näe, skojja bara med det sista.
Sen för att inte tala om gubben man hade halkbanan med,
fyfan vilken härlig människa !
Sånt folk vore det finnas fler av, han var rolig och väldigt bra på att lära ut,
inte som en viss körskolelärare som pratar i en och samma tonläge hela tiden.........
Det blir helt enkelt för svårt för mig att ta in information av någon som pratar som denna man.

Den roliga gubben frågade om jag och Lotta var tvillingar... ?
Jag bah; näää, jag är 3 år äldre....
-Jaha !? är du 21?
-Mmmm...

Tåget hem var försenat en jäkla timme,
men som vi sa, det finns värre saker,
men det hade ju vart kul om tåget kom i tid :D
Åkte en bit från G-vare och så pluset i kanten på all väntan på tåget
så glömde en gubbe att stiga av tåget i gällivare... hmm....
Back, back, backa tillbaka till hålan igen då-extra tid att komma hem.
Först vilade vi lite på tåget men sen fick vi damp
och lekte med varandras stolar och gjorde dock teater med Lottas vantar.
Stackars folket som satt brevid oss och säkert redan var irri på att tåget vart
sent så får dom sitta med två puckon som inte kan hålla käft och beter sig
som två 5 åringar, äh, sånt får man ta om man sätter sig brevid en grekisk familj.

Sen kan man ju undra varför jag inte tagit körkort tidigare.
Det är så att ända sen jag var liten lovade min far att han skulle betala
mitt körkort och som jag längtat !
Sen när jag väl var 18 fanns det inte pengar till det för vi var dödsfattiga,
sen tappade jag lusten att ens ge det ett försök,
men jag körde bil första gången när jag var 14,
så det är inte där det stupar, köra bil kan jag !
Det handlar om att jag är lat på att läsa nått man MÅSTE lära sig,
har svårt att lära mig från en bok bara så där och bla bla bla...
Men nu ska jag läsa den där förbannade teorin och klara det !
För jag kan om jag vill !
Guuuud, har saknat bloggen hela dagen och skriver nu massor med cräääp,
hade kunnat skriva mer, men det skiter jag i just nu,
jag gör det imorgon istället ! ;p

Men vi var ändå grymma, syrran och jag.
Ska tala om för er att roliga gubben blev ganska impad av oss iaf ;p


Syskon kärlek är så jävla speciellt och jag tycker så jävla synd
om dom människorna som aldrig får uppleva den.
Längtar tills jag och alla mina syskon är samlade igen,
för vi är bääääääääääst !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0