en gammal spegel

inatt drömde jag att jag och nina åkte nån sorts isrutschbana i merta, man åkte där för att få fart så man kunde simma under bron i rossa... tog några ggr innan vi fick in rätta knycket...
och så hade vi nån grej av dogge som man skulle ha på snoppen,
nån järnsak, haha.. den fick vi absolut inte tappa bort !
sen simmade vi genom tunnlarna där, vattnet var varmt och de var lite strömt, vi simmade omkring å de var annat folk där oxå sen...
sen under bron, just vid affären, så hade som mommo och moffa nått slags skyddsrum där under bron,
de var dörrar in dit, och sås tänkte jag, men justja, här har jag ju vart innan oxå...
så gick vi in, då var de en massa folk där, mommo och moffa med...
väggarna och golven och taket var gjorda av sten eller cement, de var som ganska fint där, eller mysigt...
mommen och moffen hade samlat en massa mat där, om de skulle bli krig eller jordbävning eller nått.
de fanns massa olika rum och sängar, den var bara menad för mommo, och moffa och våran familj,
så när andra bybor kom dit och kollade så ville dom oxå ha de där skyddsrummet och var väldigt intresserade av vad som fanns där...
de fanns en massa bröd och grönsaker där,
så frågade jag nina om mommo gjort bröd som inte kan mögla, jo sa ninni...
sen kollade jag mig i en gammal spegel, och när jag rörde mig fort i verkligheten så blev de slow motion i spegeln, för att den var så gammal, de var så stört, så såg det ut som att jag var sjuk i spegeln,
var röd under ögonen, men för nina var de en vanlig spegel, de var lite läskigt,
men då tänkte jag bara att de var för att de var en så gammal spegel : )


å andra sidan har jag nyss stigit upp, somnade vid 6-7 tiden imorse kanske....
vi har kollat film och snackat hela halva natten jag och min älskling.
var svin trött igår vid 20:oo tiden, men inte kund eman somna för de...
nu fan måste de bli ändring på dessa sov tider !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0