Jag har rast, men orkar inte vila, då somnar jag .

Min mommo är en riktigt rolig tant måste jag säga, har suttit här
och flinat för mig själv, just för att hon är så lustig !
Hennes kommentarer och allt hon säger är bara så roligt,
allt detta plus lite till gör att världens bästaste mommo även blir min idol !

Mommo är 83år, kanske 3 äpplen hög, inte ett enda grått hårstrå på hennes knopp har hon heller,
alla tror att hon färgat håret brunt, men då säger hon att "Jag ska färga grönt hår,
då kan dom fråga om jag färgat håret"
Hon snusar och springer ännu på älgjakt, slutat röka plötsligt en dag förra året eller nått,
för att det var äckligt och är inte ens sugen på en cigarett,
hon har alltid laddat upp med snus till mig oxå när jag kommer på besök, förr till
Ninni oxå, men hon snusar ju inte i dagens läge.
Mommo är en riktig tuffing tycker jag, en gång när vi hälsade på där en vanlig dag så
pratade vi om folk som är homosexuella.
Först sa mommen att det är nog en sjukdom, man ska ju vara man och kvinna...
För förr i världen fanns det inget sånt.
Men sen förklarade vi att det är nog ingen sjukdom lilla mormor,
fanns säkert sånt förut oxå, med det var ju andra tider då och ingen ville kanske inte
berätta det för nån, och att dom kanske tyckte att det var konstigt och fel att vara attraherad av
en av samma kön, jaja, de köpte mommo.

Ebba-Stina läser hänt extra oxå, den kommer till brevlådan varje månad eller vad det nu är.
Så hon läser ju om kändisarna och de.
Så sa hon.
Ja det är allt fler och fler som hoppar ut från staketet..
Vi: Va?
Mommo: Ja, men man brukar ju säga så, hoppar ut från staketet...
Vi: Hahahahaha, menar du kommer ut ur garderoben?
-Jaaa.. joo...
Haha, ja hon är alt bra rolig den lilla gumman.

Sen önskar hon att hon hade träffat mer män än moffa,
men hon var ju tvungen att gifta sig med han efs han klängde efter hon sååå mkt..haha
Mommo tycker oxå att vi ska slå våra gubbar så dom vet vem som bestämmer,
hon önskar oxå att hon slagit moffa lite mer...
Hon är lite rolig må jag säga.
Men nu kankse det låter lite som en psyk kvinna det här,
men om man känner eller har träffat denna dam så förstår man hur
allt låter när hon säger sånna här saker.
Föressten tycker hon inte heller att ordet neger är ett fult skälls ord,
hon tycker att det låter fint, och att hon hade velat bli kallad så om hon var mörk.
Men hon är ju som sagt som hon är och alla tycker verkligen olika : )

Snart är min rast slut.. sen slutar jag klockan två, skönt !

Min älskling är så rar, ibland i af ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0