Tjabba tjena hallå !

Vi säger så !
Tjabba, tjena, tjabba, tjena hallååååå !

Satan i gatan vad varmt det är ! Jag kokar ihjäl !
Den där satans solen gör ju inte heller saken bättre...
Kan det inte bli höst nu ? Jag vill fan ha höst !
Är less på att den skiner och värmer på fel dagar, när jag jobbar.
Den steker inte när jag är ledig ! Nej nej !
Jo, ihelg, men ändå.
Sol = bad. Tycker jag. Sola och bada, alla säger ju så !
Jag älskar att bada, när det är rimligt varmt vatten det vill säga....
Så utomlands, det vill jag, vem vill inte ?
Där är man garanterad sol och bad, me like.

På tal om ingenting så måste jag städa lite idag
så det inte blir en riktigt skitig svinstia här igen,
vi är på god väg, men jag kan ju bromsa det lite.
Efter att jag och Tony lagar mat så blir köket alltid, alltid, alltid
riktigt, riktigt, riktigt rörigt och stökigt, men såna är vi.
Jag har tagit bort det mesta nu efter middags lagningen,
men ändå finns det massor av mat smulor kvar på hela golvet :p
Vi lagade grönsaks soppa med potatis, det blev svin gott !
Vi är så duktiga som lär oss nya mat rätter.
Det är kul faktiskt, att laga mat alltså, specielt för att det blir så gott !
Hade gärna visat ett fotografi på våran goda mat men det har hänt
en grej med minnes kortet till kameran så det funkar sig inte.

Nåja, novellen ska väl ändå inte bli längre så jag säger adjö !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0