everything´s gonna be alright

Äntligen är soffan på plats. Det känns så jävla underbart.
Trodde den skulle vara mindre men den var bauta :D
Stora tavlan, stora klockan och alla andra grejer som ska upp
på väggarna kommer inte komma upp förrän nästa vecka.
Men det gör inget, tapeterna och soffan är hemma nu i af : )
Ni som hjälpt oss med allt detta, känns som att det inte räcker att säga tack.
Ni är fasen underbara.

Det känns som att allt i mitt liv håller på att lösas.
Allt är på väg att bli bra, allt känns så bra.
Jag sa till E tidigare under hösten att jag känner på
mig att allt kommer att bli bra. Jag hade rätt.
Jag har fått jobba mycket och kommer snart få ett fast jobb,
det vet jag. Jag har gått hos en psykolog (som är jag själv) varje dag
och försöker bli bättre, bli den jag vill vara, tillåta mig själv att vara lycklig.
Jag har förlåtit min pappa för allt. Det hjälper inte mig att gå omkring och
vara arg och hata honom. Han känner inte av det och den enda som får
lida av att hata är bara jag själv. Jag har förlåtit honom för min egen skull,
för mitt eget bästa och det känns jävligt bra.
Hade kunnat skriva en lång historia om det här men det ska jag inte göra.
Inte idag. För nu ska jag kolla runt på facebook sen sova.
Längtar till imorgon då syster Nina kommer och hälsar på.

Imorgon lämnar jag staden för byn.
Längtar hem som fan.
Vill åka hem så mycket som möjligt, träffa mommo & moffa
så mycket som möjligt. Dom båda är snart 85 år och kommer
inte finnas för alltid ; (
Dom betyder så mycket för mig och fy fan vad jag skulle ångra
mig ifall jag inte tagit vara på tiden som dom funnits.
Än så länge är dom pigga & krya och det tackar jag Gudarna för : )
Hoppas dom får vara så pass friska tills dom minst är 100 år.

Mertajärvi, here I come : )


Mommos & moffas kåk, Nina som fotograf.


Kommentarer
Postat av: Nina

kan man förlåta nån för nåt som inte ens vet eller låtsas om att han har gjort nåt?

2009-12-08 @ 23:56:58
Postat av: lisa

jo... det verkar som det.

2009-12-09 @ 00:02:26
Postat av: Nina

okej...det ärju bra-fast om den man förlåtit inte vet om det så verkar det mer vara som förnekande från den förlåtandes sida

2009-12-09 @ 00:54:54
Postat av: lisa

men lägg av.. bara för att du alltid är arg på honom så har jag ingen lust att vara det, låter som att du blir sur bara för att jag går framåt i det här men jag orkar inte stå och stampa i samma ruta och vara arg, jag är faktiskt tacksam för att han är min pappa som gjort som han gjort, hade det inte varit som det varit så hade vi syskon kanske inte stått varann så nära som vi gör, bland annat. Man kan inte alltid tänka på det dåliga. Jag ser nånting bra med det hela istället för att beklaga mig för det.

2009-12-09 @ 10:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0