från köttfärs till bulle lixom

Jag började min dag helt på latsidan.
Vaknade vid nio, låg i soffan till nästan 13 och glodde tv.
Jag måste ju njuta av min nya soffa ju ; )

Systrar med syster dotter hälsade på.
Vi skrattade som aldrig förr, oj oj oj vad roligt vi hade, som vanligt !
Haha ; ) Nina fattar min jätte roliga skämt där.
Skit samma.

Jag började göra köttbullar, alltså från grunden.
Från köttfärs till bulle lixom.
Tog ett bra tag innan det blev bra. Krydda, steka, smaka,
krydda, steka, smaka, få en bra konstinens osv osv osv...
Dom blev goda tillslut i af, tack vare ett råd från min mor.
Käkade köttbullar och kokt potatis, mums. Enda som saknades var
mitt knäckebröd som jag alltid vill ha till maten.
Diskade, slöade i soffan igen sen iväg på konka för att handla margarin
som jag skulle ha i sockerkakan jag nyss bakade : )
Värsta hemmafrugan har jag varit idag.
Socker kakan är ännu i ugnen men jag är rätt säker på att den
kommer bli smarrig, mmm....
Så dammsög jag nyss också på tal om att jag varit så jävla duktig idag.
Undrar vad som flugit i mig idag egentligen.....galet. // Tant Lisa

En GOD middag jag käkade ihelg:
Peppar biff, svin goda strips, potatis sallad & grönisar.
Förbannat jäkla gott. Jag älskar potti sallad.


Ursäkta den dåliga kvalitén - mobil bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0