God jul !

Snart är julen här.
Det är redan 1:a december, 23 dagar kvar.
Jag gillar att hela familjen samlas, det är mysigt.
Maten är så god, ååh så god.
Kul att se när ungar blir så glada för deras paket.
För jag minns själv hur kul det var att få något
man önskat dig så av tomten. När vi var små så
brukade våran morbror vara tomte, han var grym på det.
Han var så rolig och vi skrattade så mycket.
Våra jular har alltid handlat om barnen och maten.
Ja, paket också men jag menar att dom vuxna gjorde
det inte till sin fest och drack massa sprit och glögg, aldrig.
Eller en person gjorde det, min far men det räknas inte
för han kunde ju vara full när som hellst ändå (alkis).
Men dom andra vuxna har aldrig druckit mer än julmust
vad jag minns i af : )
Fast förr förra året drack jag, mor och grannen lite vin på jul kvällen.
Men som sagt så var det bara lite vin, bara vi 3 och Lotta potta.
Det var inte fest. Ingen blev full. Ja, ni förstår.

Jag längtar i allafall till julen som alltid spenderas i byn.
Fast förra året jobbade jag och det var inte värt det.
På julen ska man vara hemma i Mertajärvi, så är det bara : )

Här har jag haft lite att göra...
Har skrivit ner vilka jag tror jag kommer fira jul med i år.
Alla kanske inte kommer men udda år brukar alla dessa samlas
i vanliga fall. Ebba & John är min mommo & moffa,
visst har dom fina namn ? På rad två är deras 3 barn med respektive 
sen deras barn och deras familjer... Äh, skit samma, ni fattar, kanske.
Hoppas jag inte glömt nån :p



Enligt denna tabell blir vi 31 stycken.



Kommentarer
Postat av: lotta

jag drack ju bara kaffe och umgicks med er när ni drack vin :) jag hade ju ett löfte att inte dricka föränn nyår. Och så var det ju rött vin=bläää

2009-12-01 @ 20:24:53
URL: http://hellete.blogg.se/
Postat av: lisa

Yes i know därför skrev jag: Fast förr förra året drack jag, mor och grannen lite vin på jul kvällen...........skrev att du bara vaaaaar där

2009-12-01 @ 22:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0