snart blir jag moster till två

Jag har tänkt på en sak som jag försökt att inte tänka så
där jätte mycket på. Tänker jag på det hela tiden så går tiden
ännu söligare. Det jag tänker på är att jag kommer bli moster
snart igen. Väldigt snart, hoppas vi. Inte just idag kanske, för systers
dotter är magsjuk. Men hoppas (för Ninas skull) att hon slipper gå
över en massa tid i af. Jag tycker att det har varit jobbigt att vänta i 9 månader
så hur ska inte den som är gravid känna? :D
Jag förstår inte hur man orkar vänta, ja man måste ju. Men blir man inte galen ?
Ja.. det blir man nog... Nina kan ju bli lite... jag vet inte, lite nånting ibland :p
Hoppas att allt kommer gå bra när det är dags.

Jag tycker gravida kvinnor är så vackra.
Jag vet att dom själva inte tycker dom är så jäkla vackra just då
men det är dom. Bara man tänker på att dom bär på en liten
människa i sin kropp gör det så otroligt. Det är vackert. Att föda barn är ju
en av dom vanligaste sakerna här i världen men jag blir alltid lika
faschinerad varje gång jag ger det en extra tanke.

Nyss var Saga en liten bebis. Nu springer hon omkring, pratar och kan
massa saker. Det ska bli kul att se en till liten växa upp.


En morgon i byn när pigan sov i mosters famn
Jag älskar att vara moster.
Jag är världens stoltaste moster till världens finaste Saga.


Nu ska jag käka frulle.


Kommentarer
Postat av: lotta

Det tänker jag också på här i veckan. Att gravida är så fina. Det är fan vackert :) Frågade t.o.m Marcus om han inte tycker det också haha

2009-12-22 @ 11:15:52
URL: http://hellete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0