tisdag......

Om 3 timmar ska jag gå och jobba igen....
Vad ska jag göra tills dess ?
Jag har ätit frulle men ska hinna trycka i mig sen middag också.
Jag har sovit skit dåligt "inatt". Sov i soffan för jag var rädd för den
där lill killen från fängelse programmet som jag såg för nån dag sen.
Så jag vågade inte sova i sov rummet, det kan vara lite läskigt att sova där själv.
Och under soffan ryms ingen att dra i mina fötter sen när jag stiger upp, smart va ?

Längtar till imorgon då jag får köpa julklappar - sista minuten, ja.
Så jag tänker inte sova längre än 12 imorgon. Sova hinner man göra i graven.

Mina fingrar håller på att ruttna bort, dom är såå torra, aj aj.
Nina jag behöver ha vårdaden om salvan nu, hoppas du är färdig kurerad med den.
Vi har en special salva som bor haft från första början, tror de är en recept salva
från apoteket, så har vi gjort som så att jag och mina systrar delar på den.
Vi har vårdnaden om den när vi behöver den.
Vi allihopa har lite problem med huden och den där salvan är svin jäkla bra.
Mina stora hud problem är att jag får jätte torra och tillslut såriga, uppsprickna händer
och fingrar. Oftast när jag jobbar-tvättar händerna-spritar händerna mkt,
då blir det som värst. Men den här salvan är suverän !


Vad är Betnovat?

Betnovat är ett starkt verkande kortisonläkemedel som används bland annat vid eksem och psoriasis.

Det verksamma ämnet i medicinen är betametason.

 

Så här fungerar medicinen

Medicinen dämpar inflammation och minskar därför svullnad och rodnad. Den dämpar också klåda.

 

Hur tar man medicinen?

Betnovat finns som kräm, salva, lösning och emulsion. Medicinen är receptbelagd.





Kommentarer
Postat av: peka

köp a-creme från hälsokostbutik istället

2009-12-22 @ 23:54:04
Postat av: Anonym

men det behövs ibland kortison förstår du

2009-12-24 @ 14:15:36
Postat av: lisa

peka; jag har ju redan en fungerande salva :p den är bäääst....



anonym; jaa... de är ju kortison i min salva...............

2009-12-25 @ 19:14:19
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: peka

fast det är kanske inte så bra att använda massa kortison..och receptbelagd ;) bättre att smörja INNAN det spricker och sånt.

2009-12-27 @ 01:26:40
Postat av: lisa

gör ju det.. som sagt så har vi delad vårdnad på salvan och använder den bara då och då....

2009-12-27 @ 16:19:20
Postat av: nina

nä man måste använda intensivt ca en vecka för att d ska bli bättre o eftersom d är hudsjukdom så kommer d alltid att spricka o komma tbax räcker ej med a-creme men då är det skönt när huden är bra ett tag iaf

2009-12-27 @ 20:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0