dags funderingar

Gode Gud, kan du säga till mig vad jag vill bli när jag blir stor ?
Blir lite svartsjuk på er som verkligen vet vad ni vill bli.
Lite vet jag ju,
men vill veta så där hundra procent och ha en riktig passion för något...
Kanske kommer på det en vacker dag, hoppas jag : )
Dom som är kirurger och skär i folk måste ju vara psyk !
Hur kan man vilja skära i en människa ? Huhuuuu
Men bra att ni finns era psykopater : D

Har funderat mycket på den här Gud på senaste tiden.
Jag tror inte att man måste vara i en speciell religion
för att Gud ska tycka om dig eller låta dig passera pärleporten.
Jag tror inte att Gud vill bestämma vilka kläder du ska ha,
eller hur du ska se ut överhuvudtaget.
Just det där med kläder, vi födde ju nakna för fan !
Den goda Gud jag tror på tycker om oss för dom vi är.
Han vill nog att vi ska vara snälla, bry oss om andra människor
och vara nöjda över oss själva och leva det liv vi vill.
Jag tror inte det finns någon religion som är "rätt" och inte heller "fel".
Man kan nog plocka ut bra saker från alla sorters religioner.
Men jag tror det viktigaste är att vara en bra människa
och att inte döma andra, för det ska facktiskt Gud göra sen.

Ååh, jag har en massa i huvudet att skriva nu,
men den är alldeles för mycket
och jag får inte ut det i rätt ordning
så det där får räcka för stunden.

Kommentarer
Postat av: mor

Du tror som jag också ung. angående vår Gud, att Han inte älskar nån mer för att dom hör till en viss religions tillörighet- Han älsakr människor som älskar människor, eh människor som respekterar varandra o just det inte dömer andra (jag vet att jag ibland hör till de dömande fast jag inte vill det)Det är nog bra att ibland ha lite djupare tankar o ranskaka sig själv- o upptäcka att "jag är bra o jag duger" tror jag ´hi hi, ha en bra dag

2009-02-18 @ 08:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0