kiruna, i love you !

Ääääääntligen hemma !
ÄNTLIGEN HEMMA ! ! !
En gång till, ÄNTLIGEN HEMMA !

Kom till underbara Kiruna vid två tiden idag med tåget.
Åkte från Gävle igår vid 23 tiden, hade liggvagn,
Shiiiiiit vad jag tycker om att sova i tåg med liggvagn alltså.
Folket i min kupé tyckte nog att jag var lite irriterande när jag
klumpade in mig i bädden, men dom sover ju inte på nå
lyxhotell, så då får man ta sånt : p
Men en sak var irri när jag vaknade på morgonen/natten.
Jag sov högst upp och en annan tjej på andra sidan,
sen när hon stuckit hade hon lämnat lampan på.
Fast jag tänker att hon glömde den på, för jag vet ju inte vilket...
Men när jag var nyvaken och märkte att lampan var på så tänkte
jag att hon lämmnat den på med flit bara för att jävlas,
men nu tänker jag tro att hon glömde den igång.

När vi närmade oss Kiruna hade jag ingen ro att sitta stilla mer,
så jag ställde mig längst bak och kollade ut, sen när vi kom ännu närmare
och såg gruvan och staden så blev jag som en ivrig hund och visste
inte åt vilket håll jag skulle kolla åt, JAG BLEV SÅ GLAD !
Jag brydde mig inte ens att det var himmelens kallt,
Kiruna i mitt hjärta, på riktigt alltså !
Har nog aldrig varit lyckligare att komma hit förut !
Lottade hämtade mig och jag blev så glad av att se min lillasyster,
hon fick tillochmed en kram när hon lämnade av mig !
Sen när jag kom hem och fick mysa med min älskling,
såååååå underbart.
Känndes som att jag vart borta alldeles för länge...
Men nu har jag lovat Tony att jag aldrig mer ska lämna han så länge ensam igen : )

Imorgon ska jag på lilla stan med Lotta potta.
Kiruna duger fasikken för mig, här har jag allt,
förutom stora köpcenter : p
Men allt jag behöver för att klara mig är min kärlek, familj och några till.

Stort tack till Nina, Fia & Tony som stöttade mig under resans gång ;p

Jag är varken döv, dum eller 10 år.


Ni får se denna fina bild igen : p

Kommentarer
Postat av: fiiiia

finns alltid för dig hjärtat :D hihi

2009-01-26 @ 20:15:51
Postat av: grönis

Men du är mongo det glömde du:)

Nä lilla tant berg, du vet vilka som bryr sig om dig på riktigt o inte beter sig som om dom gick på mellanstadiet:) /grönis

2009-01-26 @ 20:58:27
Postat av: mamma

Oooo Vilken underbar fin inlevelse o beskrivning du skrev om ankomsten till Kiruna..du skrev så bra så jag kände liksom hur du kände- med våta ögon, fick hejd på dom så inte jobbarkompisen ser o undrar varför jag har blöta ögon ;-) Känns skönt att du fått komma hem till din älskling o dina nära o kära

2009-01-27 @ 07:14:17
Postat av: lisa

tack fia, hehe... jaa jag är nog lite mongo, och mamma vad du är känslig : D

2009-01-27 @ 13:26:23
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0