jag vet att jag är en syndare

Nu är det kväll, igen... Jag gillar inte när tiden går så snabbt.
Det är ju livet som går åt hela tiden....
En dag närmare döden typ...
Varför sa ingen att livet började när jag föddes ?
Kom på det för nån dag sen, smart va ?
Vad vill jag göra i mitt enda liv som jag kommer leva på denna jord ?
Det viktigaste är nog att försöka vara en så bra människa som möjligt.
Jag vill inte gå omkring och hata i mitt liv.
Jag vill älska och bli älskad.
Jag är en bra bit på vägen men det finns massor kvar att lära.
Kommer jag hinna lära mig ?
Jag vill vara glad och lycklig. Inte arg och psykopat.
Men jag tycker själv att jag har blivit så mycket bättre människa än jag någonsin har vart.
Jag vet att jag gör mycket fel och kan vara dum ofta.
Men jag kan ju se när jag gör fel,
(för det mesta, säg åt mig när jag själv inte märker min elakhet)
jag vet när jag är dum,
det vet faktiskt inte alla. (inte alltid jag heller förståss)
Jag vet en hemsk människa som tror den gör rätt JÄMT
och tror att den personen är Jesus barn eller nått.
Jag är så mycket bättre än dig.
Jag vill aldrig bli eller vara något du är.
Jag vill att folk ska komma ihåg mig med ett leénde på läpparna
och inte förknippa mig med hat.
Jag har en lång bit kvar. Jag har hela livet att lära.
Jag gör så gott jag kan för att bli en så bra människa som möjligt.
Bättre ska jag bli, för varje dag som går.

Ja... Tänkte egentligen bara skriva att jag har haft en bra dag
och att jag gillar människorna jag jobbar med.
Och att jag är glad över alla nya människor jag träffat på den senaste tiden.
Jaja, god natt med er !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0