såja såja...

Har varit o-vän med min storesyster sen tisdag.
Jag sa att hon inte fick gnälla på hur det ser ut hemma
hos oss och så blev hon sur på mig och vi tjaffsade lite...
Jag visste att hon kommer inte vara den som gör
så att vi återförenas så jag ringde henne för en sund sen
och jag ska följa med henne på coop, så nu är vi vänner igen.
Nu Nina glad.
Jag försökte vara den som inte skulle ta upp kontakten först
men jag misslyckades med det, som vanligt.

Man bråkar ju med sina syskon då och då och det
är väl bara nyttigt ibland.
Vi är ju med varann väldigt ofta och vi bråkar
ändå ovanligt lite.... med tanke på hur det var förr :p
Hahaha vilka bråk vi haft. (stackars mama)

Nina har slagit näsblod på mig minst 2 ggr som jag minns.
När ena blev sur sprang man för blotta livet till "stora tossin"
och låste in sig. Vi kunde springa efter varann med sop kvastar
och allt vad man kunde hitta som vapen.
En gång när jag blev arg på Nina slängde jag en hår borste
på hennes hand så råkade den träffa en knog eller nått
så hon började böla. Vad rädd jag blev.
När Nina drog i mitt hår drog jag tillbaka, men det hjälpte inte
för Nina den jäkeln var inte håröm.
Annat var det med Lotta bara man tog fram en hårbårste
så började hon nästan böla, av kräftor också.
När Nina ville vara med mig och jag skulle kanske till nån
kompis så blev hon arg och när jag gick ut så ropade hon efter
mig att "djävulen kommer och tar dig" (alltid varit rädd för böppä äijä)
och jag började springa eller kom tillbaka och bad mamma följa mig
en bit eller köra mig dit jag skulle....
Jaa, vi har bråkat mycket i våra dar men som tur är så
har bråken förändrats sen dess ;p
Roligt att tänka tillbaka...

Tycker synd om er som aldrig haft några syskon.
Fy fan vad tråkigt. Jag har 3 st (underbara :) och har alltid velat ha fler.


Nina, Lisa, Lotta & Sebban. N.L.L.S
Tänk om inte ni funnits i mitt liv....hemsk tanke.

Älskar er


Kommentarer
Postat av: Tina

joo nog kan du! Det är inte alls svårt=)

2009-11-26 @ 21:58:44
URL: http://tinoolino.blogg.se/
Postat av: Tina

jooo du kan : )) inte alls svårt!

2009-11-26 @ 22:02:04
URL: http://tinoolino.blogg.se/
Postat av: lotta

hahaha, ja vi har nog vart lite smågalna när vi var yngre.. har också fått näsblod av nina några gånger.. och av sebbe också tror jag haha, minns inte så hemskt mycket ändå.. kanske på grund av slagen jag fått i näsan hahaha :)

2009-11-27 @ 07:25:21
URL: http://hellete.blogg.se/
Postat av: lisaaa

haha jaa kanske ; )

2009-11-27 @ 11:14:49
Postat av: Nina

men denna gång frågade jag bara varför persiennen var BRUN????!!!URSÄKTA MIIIIG!Om det ligger en död råtta på golvet så ska jag bara hoppa över den...tralallaaa...lisa blir sur om jag frågar...... hahahahahah haha ha

2009-11-27 @ 11:25:56
Postat av: lisa

mm du är så rolig

2009-11-27 @ 11:36:45
Postat av: lisa

vi blev ju vänner igår och om du ska börja tjaffsa igen så får de vara, pucko

2009-11-27 @ 11:38:09
Postat av: Nina

nä jag skriver ju HAHAHA det betyder ju inte ovänner puuuckoooo får maninte fråga

2009-11-27 @ 11:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0