Choklad, vilken lycka

Är hemma i byn nu. Kom på imorse, helt plötsligt,
klart jag ska till byn idag. Så tvingade jag med mig lill syrran.
Annars kan det bli alldeles för långtråkigt.
Enda gången jag hade haft nått att göra är när jag och Sebban
bakar sockerkaka. Resten av tiden sitter han vid datorn.
Fast just nu är han inte hemma, han är på kalas.
Men jag blir inte förvånad om han sitter vid en dator där.....

Mamma gjorde mat och Gud vad gott det var.
Åt bara en macka till frulle och vi var framme i byn först vid halv fem.
Gissa om både jag och Lotta var vrål hungriga ?
Vi åt som hästar.
Efter maten vill jag alltid ha choklad, ja jag kommer rulla fram snart.
Så frågade jag mor om det fanns, men nej, ikke sa nicke.
Jag kollade i kylskåpet i allafall och ojade mig för att det inte fanns nå karra.
MEN jag fick syn på TVÅ STORA marabou daim choklad och jag började skrika & hoppade av glädje.
Bokstavligt talat. Så glad blev jag. Choklad, vilken lycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0