Be careful what you wish for

God kväll klockan är 17:3o det här är Lisa.

Idag har jag inte gjort något vettigt alls.
Bara vart med min rumskamrat,(Tony fattar ni välle) varit på coop och käkat tidig middag.
Åt inte på coop om de är det ni tror. Handlade mat och tandkräm där,
här ska det bli vita tänder :p Köpte en special jag hört ska bleka tänderna lite.

Har fått 1 månads jobb också, bara så där.
Kan bli lite längre, men 1 månad i af. Som personlig assistent.
Jag känner mig ganska mättad på att jobba som personlig ass. men just
nu känns det som att jag tar vad som hellst bara jag får jobba och få lite pengar.
Det slår ju aldrig fel. Det här "jobbet" börjar troligtvis v.46 och då kommer jag
få ett schema också så jag vet precis när jag ska jobba och det är
väldigt uppskattat från min sida ska jag tala om för er.
Det känns som en befrielse på något sätt.
Jag blev glad och är glad för detta erbjudande fast det inte är det jobb
jag önskar mig just nu, men det duger,
det måste duga för jag har ju inget annat just nu.
Alla kan ju inte börja på topp....

När jag var liten och yngre än nu så brukade jag alltid be en kvälls bön
till Gud som jag väljer att tro på, det känns bra att tro på något
som är högre än oss. Jag ser inte mig själv som kristen eller något annat.
Jag har som en egen filosofi när det gäller Gud.
Jag vet inte om jag tror att han är i himmelen men när jag tänker på Gud
så ser jag en bild på en gubbe med skägg, vit klänning i himmelen.
Jag tror att han vill att vi ska acceptera att alla är olika och att man visst
får vara homosexuell, de är ju kärlek det med. IDIOTER !
Vi får se ut precis hur vi vill, inte vara någon annan än sig själv.
Det finns väl ingen bibel eller bok som ska tala om för dig hur du ska
se ut ? Alla är olika och gillar olika sorters kläder, frisyrer osv osv osv.
Man kan vara en bra människa för det och Gud tycker om dig i af.
(i allafall den Gud jag tror på & det vore dumt om de inte vore så)
Så länge du försöker vara en bra människa.
Jag tror att vi ska vara så goda människor som vi bara kan
och försöka behandla andra som man själv vill bli behandlad.
Jag tror även att man kan plocka ut något bra från varje religion.
Jaja, det har inget med saken att göra.
Men som sagt så brukade jag be på kvällarna och när det var jobbigt.
Jag minns att jag brukade sitta i garderoben och be till Gud om att han skulle göra så
att pappa skulle sluta skrika och somna och inte vakna förrän han var nykter.
Många gånger tog det inte lång stund efter min lilla bön att gubben somnade eller slutade skrika.
Det kan ha varit en slump vem vet ? Men jag väljer att tro att det var Han där uppe
som lyssnade och hjälpte oss.
Bara för kanske 2 nätter sen var jag väldigt ledsen just för att jag inte har jobb.
Jag bad en bön för Herren vilket jag gör väldigt sällan nu för tiden.
Jag "berättade" om att det var jobbigt och att jag vet att många har det så
mycket värre men att jag verkligen vill ha jobb.
Kanske hjälpte Han mig ännu en gång ? Vem vet ?
Jag väljer ännu en gång att tro på den högre makten. Det känns bra för mig.

Bland annat för den här lilla historien har jag tatuerat in ett kors i nacken.
Tyvärr hade jag inte den bästa tatueraren för motivet men jag gräver inte
ner mig i det för den skull. Det går att fixa hos någon som är lite duktigare än dig.
Du är säkert bra på många andra saker men kanske inte bäst på att tatuera.

Nu sitter jag här och funderar om jag ska publicera eller ej.
Jag publicerar. Det är min blogg och min tro, ni får tycka vad ni vill.
Jag skriver för jag tycker att det är kul : )
 
Snygg bild !


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag brukade alltid få sand i ögonen när vi var i Siikavuopio och lekte som bäst, brukade be till Gud att han skulle ta bort sanden ur ögonen xD haha!

Postat av: mamma

så klokt och fint skrivet...fick blöta ögon när jag läste :-) Kram på dig o grattis till lite längre jobb ;-) o framförallt, krya på dig..o tony ..hiiri kuolkoon, harakka sairastakoon, Liisan bibi parakoon..(phuuu, blåsljud)...jooo parantui

2009-10-30 @ 09:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0