Nej....

...nu blir det soffan och godis påsen.
Köpte lös karra igår på statoil, den är ännu inte slut, kostade ca 49:-
Jag och plocka godis. Det funkar inte. Jag kan inte hejda mig.
Sen när jag kommer hem, kollar i påsen så ser det inte lika gott ut
som det gjorde i affären. Jag vet det och tänker på det varje gång
jag ska plocka lite karra. Jag kan inte rå för det.
Det slutar ALLTID på samma visa.
Jag kastar mig över allt godis i affären, blir som besatt,
påsen blir full och tung och dyr framför allt. Svettas nästan när jag går fram till kassan.
Kikar ner i min påse och får en chock varje gång, hur kunde det bli så mycket ?
Jämnför med systers karra påse, hur kan hon plocka SÅ där lite?
Som sagt. Blir som besatt och försvinner verkligen in i godisvärlden.
När jag äntligen bestämt mig för att sluta så vaknar jag lixom till och ser att det finns en värld utanför mitt godis plockande också.
När jag kommer hem kollar jag skamset på godispåsen
och ångrar att jag ens köpte det överhuvudtaget.
Måste äta upp dom snabbt, fast jag inte är sugen.
Det måste bort. Onödigt att köpa godis om det bara ska stå och ruttna.
Godiset jag handlade igår var inte ens för mina egna pengar.
Mitt shoppande av godiset blev bara värre.

Choklad älskar jag men godis är ändå inte så gott som man kan tro.
Likförbannat äter jag det jämt. Psykiskt? Ja, säkert.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0