sol drömmar

Jobb imorgon IGEN. Satan vad denna vecka gick snabbt!?
WHY ?

Jag har ingen lust att gå och lägga mig.
Det är så tråkigt. Men ack och ve så underbart att sova.
Speciellt när man får sova hur länge man vill. Tills man är utvilad.
Men det kommer jag inte få göra imorgon. Voi voi paska pää.
Nä, så hemskt är det faktiskt inte. Lite. Men ni vet att jag överdriver det mesta.
Always. Always Ultra.

Jag känner att jag behöver få något att se fram emot.
Till exempelt en spikad resa. Vi får ta och styra upp det.
Fan vad jag längtar ; ) haha. Jätte kul.
Nä men det ska faktiskt bli av. Det bestämde vi oss redan för i Tunisien.
Om dom andra fortfarande är på vet jag ej. Men jag och min skitkorv ska i af.

Jag vill ändå ha något mer roligt att se fram emot...
Vad som hellst. Bara det är kul.
Jo om 2 veckor ska det bli kul. Dit längtar jag.
Men jag behöver ÄNDÅ MER att se fram emot.
Något kul ska jag banne mig hitta på till hösten.
Men va? Det återstår att se.



Sommaren här uppe har varit lite väl dålig, håller ni inte med?
Ni tror säkert att jag inte gillar sommaren bara för att jag längtar till
höst & mörker. Men jag gillar faktiskt sommaren, väldigt mycket.
Så länge det är en ordentlig sommar !
Riktigt jävla varmt och riktigt bad-vänligt.
En sommar i Kiruna dissas därför totalt.
Inte alltid så många super fina sol dagar och sen finns
det bara totalt värdelösa badställen här.
Men hemma i byn -om det är riktigt varmt några dagar
så våran fina badstrand (ja, sjön såklart) värms upp
så är det underbart att vara där på sommaren.
Men den turen har vi inte haft där heller denna sommar.
Än så länge. När det är så där varmt så det brukar vara,
åtminstone 1-2 veckor så är det inte så mycket mygg heller.
Och då mina vänner, då är det ännu mer underbart att
vistas i Mertajärvi och badstranden, Kättkijärvi.

Men, nu börjar sommaren nå mot sitt lsut, för denna gång.
Så jag ser fram emot en lång och härlig utlands resa i kalla vintern : )
Snart är det höst. Riktigt mysigt tycker jag.
Om ni inte förstått det ännu efter allt mitt tjat ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0