massa skit

Aha..fortfarande fredag.
Klockan är bara halv två.
Det känns som att hon är mkt mer.
Jag vaknade så tidigt idag.
Tidigt för min del. Kvart över åtta steg jag upp.
Dom andra dagarna den här lediga veckan har jag vaknat vid nio-
halv tio tiden. Inte så sent men mycket tidigare idag.
Om ni inte hunnit räkna ut det själva.

Snart kommer min sambo hit också.
Pratade med honom för en stund sen då var han strax i vittangi.

Jag börjar bli hungrig. Vad ska jag äta till lunch?
Gröt?
Nä, jag är ju sugen på något saltigt & köttigt.
Hade jag fått välja precis vad jag ville just nu så hade
jag valt... En fin stekt älg bit med potatis, morötter, sås och druckit mjölk till.
Det hade varit smarrigt. Men jag får nog drömma om den måltiden
några veckor till ; )

Mina närmaste ledigveckor kommer jag tillbringa här
i byn (oj vilken överraskning) för att hjälpa mor med målning och sen i Siikavuopio.
Mommo & moffa har redan bokat mig inför älgjakten.
Men dom gånger jag bara är ledig helgen så kommer jag nog att
vara i Kiruna. Kan ju vara sköt att bara vara hemma ibland också.

Jag vet. Jag skriver bara massa goja men det är för att jag inte
har något annat att göra. Jag har nyss varit ute och promenerat
med Saga och Troja. Hälsat på mommo & moffa.
Nu väntar jag bara på att mamma ska komma hem så
kanske hon lagar mat :D vem vet ? Inte då jag men jag hoppas.

Fan, ännu ett värdelöst inlägg som bekostade mig min dyrbara tid.

Eftersom jag skriver så tråkigt så bjuder jag på en jätte ful bild på mig:
(med en söt, ätande Ante)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0