Den här gången kommer du att göra det

Jag har alldeles nyss klätt på mig, borstat tänder och sånt.
Först nu.
Jag har kollat tv och samtidigt funderat på livet.
Så blir det ofta när jag är ensam. Djupa tankar.
Jag vill och jag hoppas. För jag vill så gärna.
Jag vill börja med något nytt, men hur startar man !?
Jag är villig att låta hela mina ledigveckor gå till det.
Äh, nu ska jag inte skriva mer på det viset.
Jobbigt för er att läsa i gåtor utan att fatta ett skit,
så jag slutar med det nu.

Mor ringde till mig tidigare idag. Jag är stolt över henne.
För det känns som att hon verkligen har tagit tag i sig
själv och är påväg mot något bättre. Jag tror på dig mamma.
Du är starkare än du själv tror och sen har du 4 barn (och 2 barnbarn)
som aldrig kommer lämna dig, du vet att vi alltid
finns här för dig och jag vet att vi alla 5 kommer bli
mycket lyckligare av det där. Och vi kommer komma
varandra ännu närmare, våra band kommer knytas ännu hårdare.
Det känns som att du, som att vi är påväg mot frihet och lycka.
Den känslan fick jag när du ringde mig idag.
Du var stark och bestämd. Jag hörde på din röst
att du nånstanns djupt inom dig verkligen har bestämt dig
och det gör mig så lycklig, nu rinner tårarna för att
jag är så stolt över mamma, det känns som att  en tung
börda är påväg att lätta från min kropp.
När du ringde mig idag lät det som att du sa att du redan gjort det.
Du vet att du är världens bästa mamma och det här jobbiga
kommer göra oss alla gott.

Oj, nu skrev jag igen lite i gåtor.
Men för er som känner mig vet nog vad jag talar om och ni
som läst min blogg ett tag vet kanske också vad jag skriver om.

Kärlek.




Kommentarer
Postat av: linda

Man är alltid starkare än man tror!! <3

2010-02-07 @ 16:01:52
Postat av: mor

du skrev att du fick tårar i ögonen när du skrev, gissa vad jag har i ögonen då, när jag läser vad du skriver ;-) ja, jag känner mig starkare..tack vare er!! När jag känner mig maktlös, har jag börjat tänka på en ramsa; När du höjer blicken finns det möjligheter..eh eller hur var den nu...

2010-02-07 @ 20:01:13
Postat av: Lisa M

Ja det är nog så Linda.. : )

Och mamma... jag vet inte vvad jag ska säga mer än att jag älskar dig.

2010-02-07 @ 23:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0