Väldigt trevligt


Var ju hemma i byn tisdag-torsdag. Hälsade såklart på
hos mommo och moffa - och moffa fyller 85 hela år imorgon.

På onsdag fick moffa ett vykort, ett grattis kort från sin syster & hennes man.
Jag blev lite avundsjuk och tänkte jag vill också få ett vykort där
någon önskar mig grattis när jag fyller år. Alltså vet ni vilken fin gest det är !?
Nu skickar man grattis via sms, facebook och kanske ringer.
Klart det uppskattas, jag blir självklart jätte glad av alla som kommer
ihåg att jag fyller år, inte så svårt att missa om man har facebook,
men ändå.
Bara att någon tar sig tid för att hälsa mig grattis.
Jätte fint. MEN tänk att få typ ett "Gratulerar, Gud välsigne dig" kort?
Där har någon tagit sig tid att för det första köpa ett kort åt mig,
köpa frimärken, sen ska det skrivas med hederlig bläck/blyerts penna
sen ska man gå ut för att posta det. Allt detta besvär för att hälsa grattis
till någon man bryr sig om.
Det är så stor tanke bakom det. Fast det bara är ett kort.
Tänk på det ni när (eller om?) ni får ett sådant kort !

Mycket trvligare än ett sms va?


Kommentarer
Postat av: maam

Jaa, det har du så rätt i så, det borde man (jag) ändra på, det ä r faktiskt roligare att få kort på gamla hederliga posten!!

2010-02-21 @ 13:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0