spårlöst

Imorse innan Tony for till jobbet så letade han sin börs.
Jag vaknade av att han sökte genom hela lägenheten.
Han svor och skrek, smällde i luckor, dörrar och lådor.
Han brukar inte göra sånt. Jag brukar smälla i saker när jag blir arg.
Och gissa om jag blev förbannad när jag väcks vid 6 tiden på morgonen
av att någon smäller, gormar och har sig... GRRRR !
Hade stor lust att dunka hans skalle i hall-byrån eller nått.
Kanske skulle ha brottat ner honom på golvet, tagit tag i hans
krulliga hår och donkat ansiktet i golvet tills han lovar att vara tyst på morgonen.

Och han säger att JAG brukar leva om på morgonen. Jo tjena !
Jag smyger runt som en rädd mus, bara för att han inte ska vakna.
Men nu när jag tänker efter så ville han nog att jag skulle vakna.
Han trodde säkert att jag städat undan hans börs.
Och så brukar jag alltid hitta hans grejer när han undrar vars dom är.
Han är riktigt dålig på att leta. Eller lat på det passar nog bättre.

Nå nå... börsen hittades ej imorse.
Och jag hoppas att jag hittar den på ett simpelt ställe så jag
kan säga hur trög han är och fråga varför han levde om så
när den bara var där i bla bla bla...

Jaja... Jag ska nog hitta den.
Ska duscha och käka frulle, sen ska jag på skatt jakt !

När han kommer hem ska han få stryk !


Kommentarer
Postat av: morrssan

Hi hi, jag hör att han är en alldeles alldeles vanlig karl ;-) Dom hittar ingenting ....

2010-03-01 @ 19:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0