Hej jag heter Lisa och är nykterist!

Jag funderar ofta och många gånger på att bli nykterist.
På hel tid.
Resten av mitt liv.
Jag är väldigt seriös när jag säger att jag funderar på det.
Det är inget jag säger bara för att.
Det är något jag har tänk länge på.
Något jag tänkt på djupt inne i mina tankar.

Men så kommer jag på hur gott det är med öl!
Det är faktiskt riktigt gott.
Så tänker jag, bara för att min pappa är alkoholist så
betyder det inte att det bara är dåligt att dricka.
Nej, inte är det bra heller.
Det behöver inte alltid vara något av det.
Om-man-kan-bara-dricka-en-två-öl-och-utan-att-det-spårar.
Visst kan jag väl det. Visst kan jag?
Bestämmer jag mig för att dricka 1, 2 öl så blir det så.
Men går jag ut för att festa så blir det inte alltid så bra,
eller det blir ofta lite för mycket intag av den alkoholhaltiga drycken.
Jag är uppvuxen med att alkohol är dåligt.
Dåliga saker händer när någon dricker.
Det fick jag lära mig.
Nej, ingen sa att det var så men jag såg att det var så det gick till.
Jag tänker att, om jag får barn nångång så vill jag aldrig ge dom den otrygga
miljön som alkoholen skapar. Jag vill visa, för mina framtida barn
att alkohol bara är skit.
Inte för att jag tror att jag kommer ge den bilden till mina barn,
fast jag festar då och då, det kommer inte vara på samma sätt som jag fick se.
Men ändå, om jag ska kunna säga till mina barn att dom inte ska dricka,
då kan väl inte jag gå ut och festa hur som hellst?
Visst, jag är vuxen, men barn gör inte som vuxna säger utan barn
gör som vuxna gör.


När jag var liten förstod jag inte hur min pappa kunde köpa sprit.
Som var så dyrt! (han sa även att vi inte hade råd med något)
Förstod inte hur en människa kunde dricka den där jävla spriten
som man ändå blev så knäpp av.
Jag minns hur jag stod där inne på statoil, när vi hämtade spriten
som gubben beställt från systembolaget.
Jag fick verkligen inte ihop det.
Varför vill någon dricka det där!?
Jag var total förvirrad.

Jag har kanske en konstig syn på det hela och det här
lät nog som en massa goja i era öron.
Det är bara tankar.
Jag har inte bestämt mig.
Jag kommer nog inte bestämma mig på väldigt länge
för den delen heller.
Det är, som sagt, bara något jag tänker på väldigt ofta.
Något jag har lust att göra.
Något jag har lust att bli.

Nu kommer ni nog tycka jag är störd(are).
Men jag är öl sugen.

Ni ser, jag är ganska kluven i denna fråga.




Kommentarer
Postat av: Miaa

vad gott det skulle vara med en mjölkdrink :) jag har faktiskt oxå funderat på att bli nykterist men jag kan verkligen inte ha kul ute utan alkohol (vilket är lite hemskt egentligen) men jag dricker ju nästan aldrig ändå. När jag inte är på smällen dårå. :)



Skulle alkohol förresten uppfunnits under den tiden vi lever i nu så hade den ju aldrig varit laglig.

2010-10-07 @ 08:29:33
URL: http://actioonradar.blogg.se/
Postat av: Emma

Fyfasiken vilket klokt inlägg! Kunde inte sagt det bättre själv faktiskt.



Och tummen upp för bilden, skit snygg :)

2010-10-12 @ 20:36:10
URL: http://emmawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0