Men känslor är väl fint?

Fortfarande sjuk.
Men på bättringsväg i af.
Efter varje natt från sjukbädden så har jag
förlorat ett sympton men vaknat med ett nytt.
Jag vet inte om det är bra eller dåligt.
Jo, bra var det i allafall när jag blev av med halsontet!
Det är det värsta. Halsont och sån där förbannad hosta.
Hostan är okej. Torr och jävlig. Men inte sån där äckel slem hosta i af.
Inte heller psykhosta. Hlea tiden. Ska stanna hemma imorgon också.

Guuuud vad dagarna går sakta när man bara här hemma och ligger i soffan.
Men det är inte negativt.
Har kollat film heeeeela dagen.
Men eftersom jag inte har en mamma här som tar hand om
mig när jag är sjuk så har jag ju varit tvungen att göra vuxen saker idag också.
Till exempelt handlat. Städat. Damssugarjäveln gick sönder. Det luktade brännt.
Kanske lika bra, den var redan på dödsstigen. Sen har jag lagat mat. Och duschat.
Duschat hela mig. Det var jobbigt. Väldigt jobbigt ska ni veta.
Vad lätt det var när man var sjuk och bodde med sin mor.
Då fick man ligga som en prinsessa hela dagen.
Mamma fixade allt. Älskade att få mat på sängen.
Det var fint gjort mamma. Du är verkligen världens bästa mor.

Som jag sa. Jag har kollat film hela dagen.
Tre filmer. Dom var rätt så långa allihopa.
Och bra. ALLA TRE FILMERNA VAR RIKTIGT BRA.
Jag grinade och grät till varenda en.
Det är jag i ett nötskal. En överkänslig människa.
Jag funderar ofta på hur jag ska bli när jag blir gravid en vacker dag.
Hur kommer det bli? Den dagen den sorgen.
Jag njuter lite i smyg av att vara sjuk.
Samtidigt som jag får dåligt samvete.
Men det är så sällan jag är så här sjuk så jag får väl njuta en gnutta?

Dessa är filmerna.




Nu har jag satt dom i bäst-ordning.
The blind side var sååååå bra och jag bara grinade och grinade.
Remember me var också jääävligt bra. Väldigt gråtframkallande.
Did you hear about the Morgans? Var helt okej. En rosa tönt film.
Jag som är så känslig grinade till den också... daaaah.
Men se dom två första i af. Ett måste.
Nä, The blind side måste ni bara se. Så vacker.
Nu orkar jag inte sitta här längre.


Kommentarer
Postat av: Julia

Åh remember me var ju skitbra!!!

Vad handlar the blind side om?

2010-09-24 @ 08:56:41
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0