Du & jag.

Det finns en person som alltid, alltid finns där för mig.
Du vet alltid vad jag egentligen är på för humör.
Du ser det på mig, du hör det på min röst.
Du frågar då alltid vad det är.
Du håller om mig när allt är jobbigt och tungt och släpper mig inte förrän
det känns lite bättre.
Du är den enda som undrar hur jag mår, varför jag mår så.
Du är den jag kan lita på. Du är den jag vet kommer finnas
för mig när jag behöver det. Ingen har gjort mig så ledsen som du
lyckats göra men ingen finns heller här för mig som du gör.
Du är min tröst. I din famn kan jag gråta ut, för dig kan jag vara sårbar.
Till dig kan jag säga allt. Det viktigaste är att vi har varandra, som du brukar säga.
Och det är sant. Det är det enda som spelar roll när det verkligen gäller.
Inget annat känns viktigt när vi vet hur lätt allt kan bli förstört.
Aldrig mer ska vi ta något för givet. Man måste kämpa också.
Det går inte att få något utan att göra något åt saken.
-Att vi har varandra, det är det viktigaste.
Du är min allra bästa vän och jag älskar dig och våran bebis
mer än något annat på denna jord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0