frukt

God kväll bloggen.
Hur mår du? Jag mår bra.

Jag försöker bli lite hälsosammare.
Så att jag och min kropp ska må bra.
Så att jag ska orka. Bli gladare. Piggare.
Och snyggare såklart. Jag gör det även i
förebyggande syfte. Jag vill vara riktigt het
när jag blir 30,40,50... Sen är det inte så noga nå mer.
Jag vill känna mig ung FAST JAG BLIR GAMMAL.
Jag har sett program där 23 åringars hälsa liknar en 70 årings.
När jag blir 70 vill jag åtminstone känna mig som 50 i kroppen.
Man bör ta hand om sin kropp. Vi får bara en kropp och vi
bör försöka vara snäll med den.

Så tänker jag.
Men det funkar inte riktigt lika bra i praktiken.
Men jag försöker. Jag vill ha en hälsosam livsstil.
Läsk har jag förbjudit för mig själv igen.
Godis ska jag försöka hålla mig borta från.
Hellst inte köpa hem något sådant, så att det finns.
För jag kan inte låta bli om jag vet att det finns en
stor chokladkaka i skafferiet som bara väntar
på att bli uppäten. Det funkar inte för mig.

Jag har börjat med  att köpa goda frukter istället.
Göra något gott av sånt som är nyttigare än godis
och annat snacks.






Visst ser det smarrigt ut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0