Jag är väl frisk nu?

Idag kan jag nog friskförklara mig.
Det jag har ätit har stannat i magen, wohooo!
Men jag kan ännu inte riktigt äta precis allting.
Jag håller mig till fil, renkött och lite lättare saker.
Känns som att min mage inte är beredd på mer än så.
En till bra sak med magsjuka är att man kanske går ner lite i vikt ;)
Nää, fyfan.

Nu tänkte jag städa ut magsjukan.
Jag vill inte ha kvar några bacillusker från denna vidriga smitta.
Jag har slängt alla kläder i tvätten som kan tänkas ha lite
magsjukevirus på sig, haha. Jag vill inte bli sjuk igen.
Ska även (självklart) byta sängkläder till mina nya rosa fina.
Jag känner att jag egentligen inte har ork till att städa,
men jag måste. jag är vuxen och har ingen mamma här hemma
som gör det åt mig som förr i tiden :)
Fan vilket lyx det var när jag var liten och var sjuk.
Mamma tog hand om mig som en prinsessa.
Det bästa var när man blev serverad med mat i sängen.
Minns en gång efter en magsjuka när jag började bli frisk
och låg i sängen och började kunna äta igen,
så kom min fina mamma med ett o-rostat vitt rostbröd med
typ rökt lax på. Jag hade aldrig smakat det förut och sen den
dagen tycker jag om det.

Sen minns jag efter en annan magsjuka att jag för första gången åt tacos.
Moster med två av sina döttrar var i byn och visade oss denna
nya morderna maträtt. Jag hade varit magsjuk, som sagt och kunde börja
äta igen och smakade tacos, det var såååå gott.
Och nu denna gång när jag blev magsjuk så var det tacos jag spydde upp.
Så tacos för mig har börjat och slutat med magsjukehistorier.

Alltid när jag är sjuk vill jag ha mamma att ta hand om mig.
Men ni ska veta att min sambo tar på sig den rollen nästan lika bra
som min mor. Han tycker det är kul när jag är sjuk så han får ta hand om mig...
Och han tar också hand om mig som den prinsessa jag är ;)
När man är sjuk behöver man någon som tycker synd om en. Så de så!

Nää... städa var det ju...
Vill och orkar egentligen inte. Men måste.
Jag är verkligen matt i kroppen.
Heippa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0