rent

Såja, nu är det städat och rent här hemma.
Har skrubbat dasset med blandannat klorin.
Jag har bytt sängkläder, (så fina dom nya rosa var, hihi)
dammsugit, även bakom soffan, moppat, dammtorkat
och allt som hör städningen till.
Jag säger bara, jävlar om min sambo vågar bli sjuk nu.
Då blir jag sinnessjuk och lägger in mig på psyket.
För nu får det fan inte komma mer magsjuka till vårat
rena städade hem. Hellst inte andra sjukdomar heller.
Men absolut inte magsjuka. Peppar peppar...
jag har slängt in ytterligare en tvätt. På 60 grader.
Dööö äckliga bakterier.
Jag får ju inte glömma att berätta att jag tvättat mig själv också.
Den största smittbäraren. Jag har skrubbat i varje veck och vrå,
mellan tår och öron hål.
Jag känner mig fräsch som en modedocka.
Nej, nu ska jag ta och äta middag - fil & kött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0