Lite bilder.

Jag kan ju bjuda på lite bilder från föregående vecka.
Mobilbilder bör tilläggas.

Packat och klart.


Väntar på skjutsen mot byn.


Vi grävde grottor.



Jag slängde bort massa snö från mommo & moffas garagetak.
Jag trodde jag skulle dö för det var så halt på det där förbannade taket.






Jag plogade gården med snöslunga. Fett kul!




I byn får man bete sig, och känna sig som hemma fast man hälsar på.
I våran by blir man erbjuden mat vars man än hälsar på.
Har man frukost/lunch/middag/kvällsfika dukat på bordet så frågar man den
som hälsar på om den vill äta.
Det är så det ska vara. Man ska inte snåla och ha allt för sig själv
när man har så det blir över.
Det är de som är det fina, vi är som en enda stor familj :D 
Här hos grannen för att äta nybakt bröd, av godaste sort.




Vädret var strålande!





Så här fint var vädret när vi åkte tillbaka till Kiruna på söndag.
Ni kan ju förstå varför det kändes förjävligt att lämna fina Mertajärvi.



Kommentarer
Postat av: amanda

ååhhhhhh byyyyn! Saknar... Mycket fina bilder :)

2011-03-16 @ 09:06:10
Postat av: lisafisa

beeesta byn :-)

2011-03-16 @ 09:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0