Salvor.

Ang. mina torra idiot händer och salvorna.

Den jag fått utskrivet duger, duger är nästan för starkt ord.
Den lindrar litegrann fast det ibland börjar klia när jag strykt på den,
det beror på i vilket skick mina händer är i.
Den andra salvan, som jag får tjuva från mor som har samma besvär som jag,
fast ännu värre, den är så jäkla bra. Sätt den på sprickorna och där det
börjar bli sår så kyler det lixom av och det börjar INTE klia av den.
Det räcker med att göra det på kvällen nån dag i sträck, om ens de,
innan man lägger sig och sätta på sig mussepigg vantar (bomullsvantar)
och det tar inte länge innan händerna är helt botade och det håller i sig
ett bra tag, då slipper man hålla på att smörja 100 ggr/dag i evigheter,
vilket jag inte trivs med att göra. Gillar inte alls att gå omkring med salviga händer.
Men nu dom senaste dagarna har jag varit illa tvungen till det eftersom fingrarna
knappt gått att sträcka ut och då det gjort ont bara det kommer lite vatten på händerna...
Det har hänt att händerna varit så dåliga så att T fått tvätta bort mitt smink
om kvällarna för att jag inte kunnat sträcka ut på fingrarna för att dom varit så
såriga och gjort ont. Jag har haft det såhär i flera år och jag vet bäst själv
vad som funkar till mina händer och vad som INTE funkar. Man har som hunnit prova en del...

Jag har hållt på att bli galen på T när han föreslår olika saker varje gång
jag beklagar mig över mina händer. Ta helosan, ta den salvan, typ nån
lotion med parfym osv. Han vill ju bara vara snäll men när jag sagt tusen ggr
att det inte hjälper, att jag är den enda som vet vad som funkar på mina
händer så går det mig på nerverna. För i-n-g-e-t annat fungerar så bra
som betnovat 0,1%.
Dom enda som vet det är nog lillsyrran (som också har samma skithänder)
och mamma.

Så om ni har likadana problem så föreslår jag salvan på bild nr 2.
Salvan på första bilden är nog bra om man har riktigt torra händer
och inte såriga. Betnovat 0,1% gör i af mina händer "friska".



Konstigt nog har jag tappat bort båda korkarna till salvorna.

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag har också fått be om hjälp med sminktvätt:P

Och en gång gick de så långt så jag duscha med plasthandskar ;P

huuuva.. hemska tider..



Hur får man tag på dessa då? Måste man ringa å boka tid på vårdcentralen osv???

2011-11-17 @ 17:35:47
Postat av: Lisa

Sv: hahaha, hoja.. Lite kul men ändå inte :) Ja det är fan inte lätt med torra händer.

Jo, du måste nog träffa en läkare, dom kommer knappast skriva ut betnovat, i af, utan en liten strid från din sida. Syrran fick den andra gången hon gick till läkarn och bad om den och jag bad om den när jag var men fick inte. Men nästa gång, när jag tar mig ork att gå till doktorn med händerna så ska jag se till att få den på recept jag med :)

2011-11-17 @ 18:23:38
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0