Mycket snack.

Det känns så nära och så långt ifrån.
Jag pratar självklart om bebisen i magen.

Jag har fått beslut om att jag kan börja gå hemma fr om. 19 november.
Inget jobbande efter 19:onde om jag vill.
Men just nu känner jag att jag mår så pass bra, vi har nytt
schema sen jag sökte graviditetspenning och fina kollegor
hjälper till med det som jag inte orkar/bör göra just nu i mitt tillstånd.
Så jag kommer jobba vidare några veckor extra.
Pengar spelar störst roll i mitt val. Andra anledningen är att
jag tror jag kommer bli tokig och jävligt slö om jag är hemma mer än nödvändigt.
Och hur långsamt ska inte tiden gå då om jag bara ligger hemma och degar?

Sen är det kanske dags för oss att börja inhandla lite prylar som barnet kommer behöva.
Man vet ju aldrig om pysen kommer tidigare än beräknat så det är ju
en fördel att vara förberedd. Jag är fortfarande orolig/nojig över att
barnet kommer vara sjuk eller ännu värre, att barnet dör.
Men det är ju inget jag kan göra något åt. Jag kan inte göra mer än
att hoppas på att allt ska gå bra. Jag är bäst på att ta ut olyckan i förskott.
Så idag har vi pratat lite om exakt vad som behöver köpas inför babyns ankomst.

Det börjar kännas ännu mer verkligt nu så vi båda längtar som tokar.
Varje kväll pratar vi om hur mycket vi längtar efter lilla livet som vi aldrig mött.
Det är såå spännande.

Nu är jag inte lika säker alls på att det är en pojke.
Så det ska bli väldigt spännande att se vem det är som gömmer
sig i min mage :)

Mmm... Nä, jag tror att jag ska ta och lägga mig.
Jobb imorgon igen.
Hoppas jag slipper mardrömmar.

Jag för nån morgon sen. I know, jag är så jäkla läcker
när jag är nyvaken!  För att inte tala om frisyren :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0