Mamma.

Det är inte många människor jag tycker "förtjänar det bästa" och verkligen
mena det. Jag tycker att alla människor förtjänar att ha ett hem, mat på bordet
varje dag, trygghet, kärlek osv osv osv. Ni förstår. Och egentligen är det väl
det enda vi egentligen behöver.

Men jag tycker att min mamma förtjänar allt hon kan drömma om.
Hon är den snällaste och bästa mamma man kan ha.
Hon har aldrig någonsin skrikit åt oss, hon är en så himla
snäll och varm människa som fått leva ett liv som hon INTE förtjänar.
Hon är den bästa för att hon slitit sig lös från helvetet.
Utan ondskan vid sin sida skiner hon mer än nånsin.
Hon har alltid varit glad och aldrig bitter fast jag tycker att hon vore ha varit det.
Men då ska ni se hur glad hon är nu. Det strålar om henne.
Sen så är det så att massa saker i hennes hus behövs göras för
att det ena och det tredje går sönder och det kostar massa pengar.
Då undrar jag varför sånt elände ska hända henne. Onödigt trams.
Pengar är absolut inte allt men det påverkar oss så mycket.
Jag brukar hoppas på att jag vinner massa pengar så skulle jag ordna
till hela huset till mamma. En totalrenovering.

Det jag önskar min mamma är att hon, efter jobbet bara ska behöva
laga mat om hon vill, sen sätta sig i soffan, ta det lungt, rita, skriva
och spela gitarr. För hon är en kreativ kvinna.
Mamma förtjänar att inte ha kaos omkring sig.
Hon förtjänar att ha ett lugn i sitt liv nu där hon kan göra det
hon är bäst på. Vara mamma och kreativ.
Älskade mamma jag önskar dig allt gott ♥





Kommentarer
Postat av: lillesyrran

Håller med dig till punkt och pricka! Och blir så "upprörd" av det du skriver. Hade jag inte suttit på offentlig plats hade jag kanske släppt en tår

2011-10-26 @ 15:49:28
URL: http://hellete.blogg.se/
Postat av: lisse

Haha jag satt och bölade när jag skrev de... hmm kan vi vara släkt med... mamma? :D och moffa, hehe

2011-10-26 @ 17:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0