Min stora klumpiga kropp

Tjabba tjena hallå!
Jag är hemma på lunch.
Blir fiskpinnar och potatis.
Jag har en finne vid ögonbrynet som stör mig.
Jag ser den med mitt högra öga.
Grymt störande.
Grymt grymt.
Nöff nöff.
Jag har på mig mina "stora" jeans som ska vara lite
hängiga och pösiga.
Det är dom inte längre.
Nu sitter dom som smäck.
Jag brukade kunna dra på och av dom utan att knäppa upp knappen.
Nu kan jag knappt knäppa knappen.
Just och precis.
Jag har blivit en fet gris.
Med bröst.
Brösten gillar jag.
Så jag kan inte klaga över det andra fettet som tillkommit.
Det måste ju finnas något att ta ifrån sen när jag ammar.
Eller hur?
Hur skulle jag annars se ut?
Vi säger så.
Bästa trösten för ett nyfetto.
Magen är lite ivägen nu.
Svårt att knyta skor.
Jobbigt att kliva in och ut ur bilen.
Är som en gammal tant när jag går upp och ner från sängen.
För att inte tala om när jag vänder på mig.
Bebisen i magen har redan satt sina spår på min stackars kropp.
Men vad gör väl det?
Jag älskar redan den där personen i magen så otroligt mycket.
Jag längtar efter honom (?) hela tiden.
På kvällen är det lite svårt att somna.
För jag längtar så efter dig mitt lilla hjärta.
Hur kan man längta efter någon man aldrig har mött?




Sen över till någo helt annat.
Kollde just över min ekonomi.
Eller, jag kollade på min bank vad jag
spenderat pengar på den här månaden.
Jag säger bara en sak: Dags att bli lite ekonomisk nu va!
Jag som alltid haft några tusingar kvar när nästa lön
kommit in, men nu helt plötsligt har jag börjat slösa extra mycket.
Skärpning!

Kommentarer
Postat av: Julia

2011-10-18 @ 14:06:19
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se/
Postat av: Julia

Det var faktiskt tänkt att jag skulle skriva nånting där i förra kommentaren, faktiskt.

Nåt i stil med: Vet ni att det är en lille där inne (och inte en lilla)? :)

2011-10-18 @ 14:07:03
Postat av: Lisa

Sv: Haha :P

Nej, vi vet faktiskt inte alls, men jag tror så starkt att det är en pojke så då kallar jag han för lille, han osv :)

2011-10-18 @ 15:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0