Hej kom och hjälp mig!

Hejsan hoppsan.
Nu är jag ledig och hela dagen imorgon.
Fabian så skönt det ska bli.
Jag behöver sova ut, alltså vakna utan att bli väckt av ett alarm.
Det känns som att det är extra tröttsamt att jobba helg än vardag.
Sen jobba måndag efter helgen också, det är slitet.

Och nu börjar jag känna av ordentligt att jag är gravid.
Det är inte så lätt som man kan tro!
Ryggen blir trött, det är inte lika smidigt och enkelt att göra
vardagssysslor som innan. Jag kan inte ens gå långa
promenader mer. Jag får ont i mage och ben. Känner mig som ett fetto! Haha.
Senast när jag skulle gå på en vanlig morgonpromp som tar 60 minuter så
hade jag såå ont i kroppen, stannade och låssades knyta skor, hoppades innerligt
att någon skulle plocka upp mig och skjutsa hem mig.
Men neeehej, det var bara att fortsätta promenera.
Det är en sak som stör mig rejält, att jag inte ens kan gå på en vanlig
jävla promenadjävel. I vanliga fall kan jag gå i flera timmar om jag så vill.

Nåja, det är bara att fortsätta vara en härdad kvinna och le så pass
mycket jag kan, vi ska inte ens tala om mitt nya humör som nyligen anlänt....
Tålamodet är inte det bästa om jag säger så.

Nu ska jag ta och käka något.

Jaaa, ni kan ju alltid på bild på vad jag ätit förra veckan.
Jag fick gröt-knäpp och gjorde mannagrynsgröt, fan hundra år sen sist.
Så köpte jag färdig risgrynsgröt. Gröt är fan gott :D
Så måste man ha mjukmacka till.
Men det har jag ju inte till min dagliga havregrynsgröt, då är det knäckis som gäller.




Gott!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hoff då är vi två. man kan inte göra nånting längre! börjar redan bli trött på det här, känner mig som en strandad valross

2011-10-10 @ 21:47:25
Postat av: Lisa

Lite jobbigt är det, men det går ju, bara man slipper göra tunga saker :)

2011-10-11 @ 10:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0