Vagn?

Barnvagn.
Det är ju något man måste införskaffa sig.
Jag tänker inte ha någon ful skräpvagn.
Den ska vara snygg, lätt, rulla på lätt och bra i snö osv.
Vars är det bästa stället att köpa en vagn ifrån?
Jag tänker inte beställa en vagn utan jag känner att jag måste "testa"
den själv, känna och se den i verkligheten.
Jag kan tänka mig att åka till lule/pite för att köpa barnvagn.
Jag har nog bestämt mig för att vi ska köpa barnvagn och bilbarnstolen
ganska snart, så fort det blir påfyllning på kontot igen :P
För man vet aldrig om ungen vill komma ut tidigare än
beräknat och då känns det viktigt att ha just stolen och vagnen redo.
Kläder, blöjor och annat tjaffs kan man skrapa ihop ganska snabbt.
I fall det nu skulle gå så att ungen vill ut långt tidigare än BF.

Sen när det närmar sig så tänker jag lämna en nyckel till syster Nina
så att hon kan städa, byta sängkläder och göra det fint i vårat hem
när vi åker till BB, jag har inte frågat henne ännu men jag har bestämt
att hon ska göra det :) För jag vill att det ska vara rent när ungen kommer hem.
Det kanske sker så plötsligt, så ser det ut som värsta svinstian hemma just då, och det vill jag inte.
Jag skulle inte kunna ha ro när ungen ska krystas ut.
Fy, jag som inte ens läst något om förlossning och allt det där ännu...
Men som jag tänker...."jag hiiiiiiinner..." Oj oj, det ska bli så spännande
och se hur allt kommer gå till, haha.

Jag, systers dotter och min älskade systrar.
Utan er hade jag inte varit mycket.



Kommentarer
Postat av: Emma, Hicka och Judith

Järnia är mitt råd :D Har varit där, klämt å känt och har hittar min favorit iaf.

2011-10-14 @ 21:16:29
URL: http://bruksschafrar.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jag tror inte man kan köpa vagnen direkt på affären, du måste ändå beställa genom återförsäljare :) järnia är återförsäljare för emmaljunga iaf och dom vagnarna är bäst om du frågar mig. Och där kan du ju vara och kolla och känna hurdan du vill ha. Så järnia säger jag också :)

2011-10-15 @ 15:10:39
Postat av: Anonym

Håller med! Emmaljunga vagnarna är helt klart bäst när man bor i detta klimat med mycket snö osv, och som de övriga har skrivit så säljer järnia emmaljunga.



Jag läste inte en enda förlossnings/gravid bok när jag väntade, alltså inte ens en enda rad :) men det gick ju bra ändå, han kom ju ut :)

2011-10-15 @ 17:49:25
Postat av: Li

Alltså det var jag som skrev förra kommentaren så du vet :)

2011-10-15 @ 17:50:32
Postat av: lisa

Okeeeej :) tack för svaren!

Jag har kollat litegrann på järnia och team sportia men hittade inget jag fastnade för, fast ska hem järnia en chans till :) då är det alltså emmaljunga som gäller: )



Li, se på fan, du fick ut han ändå :D men jag känner ändå lite press på att läsa lite så jag inte är helt lost sen när det är dax, men vi ser ju om jag hinner ta mig tid till de :p

2011-10-15 @ 23:23:25
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: lisa

Men hallå föressten, tar det inte svinlänge för vagnen att komma hem?

Då kanske jag inte hinner få nån vagn? Är jag för sent ute? Hjääääääälp

2011-10-15 @ 23:27:15
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: Emma, Hicka och Judith

Tror inte det är sååå himla lång leveranstid, enklast är ju att fråga i butik. Vet iaf många som beställt vagn i vecka 30 och fått den lagomt innan bebisen ska födas.

2011-10-16 @ 01:07:07
URL: http://bruksschafrar.blogspot.com
Postat av: lisa

Okej, då vore se ju inte vara nån fara: )

2011-10-16 @ 09:37:48
Postat av: Emma, Hicka och Judith

Hehe men fråga först så ser du ju vad leveranstiden är. Emmaljunga Edge(tror jag den hette) är nog vagnen som blir för oss, främst då handtaget/hela allting går att höja och sänka. Är en ganska bra längdskillnad för mig och min karl så då blir det nog bäst att ha en som går att anpassa efter båda.

2011-10-16 @ 10:06:43
URL: http://bruksschafrar.blogspot.com
Postat av: Lisa

Hehe okej :)

Ja, jag ska ta och kika på det där, det är som på tiden :)

2011-10-16 @ 14:14:04
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: Åsa

Dom har inte inne så många vagnar på järnia men prata med nån där så får du väl en katalog eller så får du gå in på emmaljunga.se och kolla. Det gjorde vi :) och tanten på järnia sa åt oss att leveranstiden är upp mot 12-13 veckor, om jag inte minns helt fel.. våran vagn heter också edge duo, den har både ligg och sitt del kombinerat som ungen kan ha upp till 3 år iaf :)

2011-10-16 @ 15:08:40
Postat av: Lisa

Ok ok ok :) men Åsa, då får jag ju inte känna och tebba vagnarna :p Nåja, vi ser hur det blir :)

2011-10-17 @ 07:10:43
Postat av: Miaa

http://www.smartson.se/test/familj-fritid/barn/test_-_10_barnvagnar_2010.html Lite hjälp kanske.

2011-10-18 @ 21:42:13
URL: http://actioonradar.blogg.se/
Postat av: lisa

aaah, tack miaa!

2011-10-19 @ 13:31:09
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0