Att jag ens orkade skriva ner det här

Jag sitter än vid denna förbannade dator.
Men strax blir det frukost.

För några dagar sen tyckte jag att jag åt alldeles för mkt på en dag.
Så jag började skriva ner allt jag åt under dagen.

Det är något jag kan rekomendera för er som kanske äter
för mycket av det goda och vill ändra matvanor.

Jag har börjat med att äta mellis. Frukt mellis och kanske med keso till. Eller fil & müsli osv.
Lite sånt där, därför jag tyckte att jag åt så mycket. Eller det vart ju mer ofta jag åt än för mycket.
Det bästa jag tycker man kan göra om man är som jag, en sockerberoende jäkel
som inte längre vill vara det, är att hålla hungern i schack. Bli aldrig hungrig som en varg.
Ät frukt/grönsaker eller annat halvnyttigt mellanmål som gör att du aldrig blir vrålhungrig
till nästa "stora" måltid. Det funkar bra för mig, blir inte alls lika sugen på karra
som innan. Drick mycket vatten. Ha alltid en frukt eller något till hands så du
kan äta de om du blir akut hungrig när du jobbar/handlar/är ute på stan eller så.

Mitt mål är inte att gå ner i vikt. Mitt mål är att inte vara lika beroende av godsaker och att
få bättre hälsa. Jag vet att jag kommer må bättre ju mindre sött jag stoppar i mig.
På senaste tiden har jag ätit godis i princip VARJE dag och det sätter ju sina spår...
Men nu på dom 2 senaste veckorna har jag hållt mig borta från sånt,
tack vare mina nya matvanor som jag hoppas jag kommer fortsätta hålla mig till.
Det funkar bra och känns bra för mig så jag vill fortsätta äta så här.

Sen är det inte förbjudet att äta godis. Jag har ätit på helgen men försöker
sluta äta när jag känner att det inte är lika gott mer som dom första karramellerna
man stoppat i sig. Jag äter helt vanlig mat, men eftersom jag sällan hinner
bli hungrig så blir det mindre portioner. Skit bra om ni frågar mig!

Gaaah, att jag ens orkade kladda ner den här oviktiga infon?
Jaja, ni behöver ju inte läsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0