Känsliga varnas, läs ej!

Tjolahopp!
Värsta sovmorgonen hade jag idag, till tjugo över åtta!
Fick lite av en chock, trodde klockan var typ halv sju.

En fråga:
Hur mycket jävla snor kan det finnas i en människa?
Vars får det plats?
Är det delar av hjärnan som ruttnat och lossnar?
Okej, massa frågor blev det.

Jag har nämnligen stått och snytit mig i säkert 20 minuter efter att jag vaknat.
Efter varje nytt fräs var det som om det var den första.
Helt sjukt hur mycket snor det kan finnas i mig.
Och av den äckligaste sort. Diss för snor!

Inatt sov jag med en halsduk, det kändes bra.
Jaa, när jag väl kunde somna. Hostan tog aldrig slut igår kväll!
jag kan inte minnas när jag varit så här sjuk senast.
Halstabletter har jag käkat under nattens gång och det hjälpte väldigt bra
mot att hosta sönder lungorna.

Jag känner mig bättre på vissa fronter idag, men värre på andra.
Får se om jag orkar gå och jobba idag.
Börjar först 13, så jag ska avvakta och se.
Men det känns som att jag inte har råd att vara sjuk.
Tänk, inte råd att vara sjuk. Jag tar mig inte råd till det.
Egentligen vore jag inte ha jobbat alls den här veckan.
Men pengar väger ganska tungt här i livet.
Jag får se hur jag gör.

Min man har stannat hemma från jobbet-sjuk.
Min stackars lillasyster hade visst också blivit sjuk.
Inte kul. Jag vore ha spärrat in mig själv direkt jag blev sjuk
så jag inte kunde smitta andra.

Älskar bilden:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0