Svinalängorna

Go´kväll gott folk.
Fredag kväll och allt, shit asså!
Men vissa (jag) jobbar hela helgen lång, men det gör inget för
det är ändå bara fm-jobb, hur fiiint som hellst. Förr när jag jobbade
helg så handlade det ju om 13 timmars skift och då gick helgen bara åt
till att jobba och sova. Nu när jag bara jobbar fm så har jag ju kvällen fri i af :)

Denna fredagskväll har jag käkat ett big meal från Empes, plockat karra
från gottenasse, ätit karra, druckit cola och kollat film.
Vi körde på Svinalängorna, jag hade inga förväntningar alls eftersom jag hört
många som sagt att den inte alls var så bra, säkert för att den varit så uppblåst
och många som verkar ha haft för höga förväntningar på den.
Vi tänkte att vi kan se den, bara för att. Det känns som att det var en film man
måste se i vilket fall som hellst. Jag trodde den skulle suga.
Jag visste inte ens vad den handlade om.

Men jag måste säga att jag tycker den var jättebra!
Troligtvis för att det påminde så mycket om min egen barndom.
Genom hela filmen var det smärtsamt för mig. Jag återupplevde
massa dåliga minnen och kom ihåg sånt som jag glömt bort eller förträngt 
och hade en gråtklump och tårar i ögonen
nästan genom hela filmen. Hade jag kollat filmen själv så hade jag störtbölat, haha!
Nu är ju bara min pappa alkoholist. Och finne. Precis som pappan i filmen och jag kan
säga att när pappan i filmen skrek dom där fula orden till sin fru så gjorde det
ont i mig. Precis så lät det hos oss. Samma jäkla ord. Usch.
Jag vart alldeles full av känslor under och efter filmen.
Fan för alkoholen när den förstör.
Filmen rev upp gamla sår men det gör inget, ibland är det bra att
bli påminnd om vad som varit och hur lålngt ifrån man är från det idag.
Nu hade jag kunnat skriva 38 A4:or om det här men jag sätter punkt här och nu.

Se filmen, speciellt ni andra som också är alkoholistens barn.
Enda med filmen är att jag hade velat se lite mer. Den hade fått vara lite
längre så man hade fått se mer. Slutet är nog tyvärr så som det ofta är i verkligheten också.
Förenekelse och medberoende ända in i döden.




Kommentarer
Postat av: Peka

Jag kollade den själv..du kan ju gissa att jag bölade mest hela tiden!

Tänkte på er..och också på andra barn som faktikst har det såhär..Jag blir så arg och vill bara banka skiten ur såna människor!

2011-09-23 @ 21:21:29
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: lotta

Kände precis samma sak. Ångest genom hela filmen. Kände samma känsla i kroppen som man gjorde då.

2011-09-23 @ 22:01:05
URL: http://hellete.blogg.se/
Postat av: nina

ja så kände jag med, ångest men den var ändå dålig..eller dålig men,..inte bra? hmm

2011-09-23 @ 22:17:02
Postat av: lisa

Precis, jag kände också samma känslor som jag kände då...

2011-09-25 @ 20:53:16
Postat av: Sandra

Jag har sett den, hemskt :(



Barn ska inte behöva växa upp så, du är stark som vågar berätta om din egen barndom.



2011-10-25 @ 00:18:01
URL: http://www.viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Lisa

sv:Nej, verkligen inte. Alla barn förtjänar trygghet.



Ja, jag har skrivit om det ganska mycket och på så sätt har det hjälpt mig att gå vidare och bearbeta skiten. För mig är det ett bra sätt att få ut allt, sen när jag vet att det finns så många fler som levt som jag så vill jag prata öppet om det för i medberoendet så ska man inte prata om det. Det är skam. Det finns inte och jag tänker aldrig mer vara tyst om något som fått mig och min familj att må så dåligt då det kunnat bli bättre om vi pratat med någon tidigare.

2011-10-25 @ 09:35:38
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0