Snart är påsken här!

God kväll!
Fy vad den här dagen gick snabbt! Helt sjuuuuukt. Det gick så snabbt så jag missade gossens sovtid. Jäkla ljus som gör mig skadligt förvirrad. Usch vilket dåligt samvete jag fick av det. Känns inte alls kul att väcka en svintrött grabb för att klä av, byta blöja och när han väl var vaken behövde han äta också och Charlie hann bli pigg/övertrött. Så behövde han prutta massa och morsan hjälpte honom på traven och det tyckte han var svinkul. När han väl skulle sövas igen var han sprattlig och väldigt övertrött och han visste inte riktigt vad han ville. Inte okej! Mitt (jaja, vårat) fel :( Nu blir det inge mer fläng på kvällarna så min lilla prins missar sovtiden. Jag anser att sömnen och rutinerna är väldigt viktig för mitt barn. Vi får istället övernatta hos Charlies fammo och farfar, hos syrran min och så om vi känner att det blir trist att vara hemma på kvällarna jämt och ständigt. Det är ju mysigt att göra så också :)

Inte nog med de!
Den här grisen har (redan!!!) ätit godis igen. Men det var för att gossens fammo och faffa köpt ett påskägg till Charlie så tänkte jag, som den goda mor jag är, att om jag äter godiset så kommer det ju ut i tissemjölken, smart va ;)

Nä men nu under påsken kommer jag äta skräp, så är påsken för mig! Jag veeet, ursäkter! I'm baaaad så det bara sjunger om det. Men jag ska inte vräka i mig och gluffsa som ett monster hade jag tänkt. Jag ska försöka tänka på att äta så bra som möjligt fast det är påsk och en riktig ätar helg för oss i byn. Vi samlas, flera familjer, åker till en bra plats i skogen, solar (förhoppningsvis), pimplar kanske lite, grillar och äter gott och bara umgås och njuter av sällskapet. Aldrig att jag skulle vara någonannanstans än i Mertajärvi under påsken. Älskar den tiden med alla härliga människor, vi har det väldigt roligt tillsammans.

Nu ska denna morsa ta och lägga sig bredvid sin underbara son. God natt allihopa! Imorgon bär det av till byn, jag längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0