C.

Tjaaa!

Det händer så mkt med Charlie just nu!
Känns som att han lär sig något nytt trick varje dag. Det är mycket roligt att skåda :)

Han har börjat skrika. Högt. Han har upptäckt att det är roligt. Han har börjat visa ilska. Fast han inte är arg. Han har märkt att mamma och pappa skrattar när han blir "arg". Ibland blir han ju såklat sur pårikt.

Nu ställer han sig mot allt som han vill. Fast det har jag kanske redan skrivit?
Och står han mot soffan så kan han vända sig om och stå mot bordet istället. Efter soffan tar han ibland några steg också.

Idag ställde han sig mot gåstolen och gick med den som en kundvagn! Haha han går knappt med den när han sitter i den men "utanför" då går han. Jag tror att han kommer gå innan sin 1-års dag. Mycket möjligare mkt tidigare än så med tanke på hur fort allt gått från att stå på knä med stöd till att knuffa gåstolen ståendes på sina egna ben!

Som jag skrivit så sitter han inte långa stunder själv utan stöd. Han kan t ex inte alltid hålla flaskan själv. Det ska vi försöka träna mer med.

En del barn som är tidiga med mkt brukar ju kunna ha t ex adhd. Det behöver ju inte vara så och om det i framtiden visar sig att det är så, så gör det inget. Jag kommer vara uppmärksam med det då det finns många i min släkt som har det och om det märks på en gång så blir det lättare för honom i skolan och man kan då lättare förstå vad som händer med barnet istället för att blunda.

En del barn kan vara snabba i utvecklingen utan att det är något också.

Sprolla! Det är ändå lika kul att se gossen göra framsteg :)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Det är så kul att det kan vara så olika! Leila är inte ens i närheten av att börja krypa, hon tycker inte alls om det. Men då kan hon sitta helt själv och hålla på och pyssla :) Och Charlie springer nästan! Jag är imponerad :D

2012-08-29 @ 14:35:34
Postat av: Mikaela

Hej! Hittade din blogg och de är riktigt kul att följa den, p.g.a jag har en son som är ca 1 månad yngre, född 16 februari :)

2012-08-29 @ 21:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0