Strunt.

Hej bloggen!
Jag är trött och vore egentligen sova men jag måste ta det lugnt en stund och pusta ut för dagen som gått. Och känner jag mig själv rätt så kommer jag inte i säng före kl 23 :-)

Men jag höll på att söva mig själv ist för gossen. Han blir sååå sur när jag inte låter honom somna på mage. Jag håller om honom så han inte kan snirkla sig. Han kan vara hur trött som helst och hålla på att somna så vill han på mage och när han kommer på mage vill han krypa och luffsa runt i sängen och börjar oftast busa och skratta. Och det gillar inte mamman när hon vet att han är svintrött och behöver sova. Ibland när han är tröttare än svintrött och inte ens orkar krypa då får han somna på mage direkt och minuterna innan han slocknar ordentligt så får han alltid somna på mage om han vill. I början när han började sova på mage så vände vi på honom hela tiden men det är hans absoluta favorit sovställning så nu mer är det ingen ide' att vända på honom som en plätta.

Och den lilla sprätten har kommit på en lurifax-grej, om han spottar ut tutten så måste mamma ta upp den (och släppa "greppet" om honom) och då smiter han iväg snabbare än blixten, kryper iväg, skrattar och vänder sig om och kollar på den lurade mamman. Haha han är så jäkla rolig min son! MEN jag har ju lärt mig att fortsätta hålla honom fast han gör sitt lilla trick fast ibland når jag inte tutten och då måste jag släppa lilla rackaren ändå.

Och han har börjat ställa sig mot saker för nån vecka sen, hoff jag har ingen koll! Han har ju länge krypit upp på oss och mindre saker men nu ska han upp på allt han kommer åt. Men mest är det på knäna han står på. Inte lätt att få det på bild då man måste vakta så han inte ramlar men nån bild har jag lyckats få.

Nu skriver jag massa strunt och fortsätter med det en annan dag :D

Lite bilder, gunga är kul!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0