Dubbeltrubbelmoral.

Tjabbatjenahallå!

Kom just på att jag inte vart utanför dörren idag. Slusk!

Charlie är en sån härlig unge, på alla sätt och vis och jag är överlycklig som får vara mamma till honom och att få ha honom i mitt liv. Han gör så att jag vill bli en bättre människa! Jag vill bli bättre så att han ska bli en bra vuxen man en dag.

Jag vill inte att han ska få allt han pekar på. Inte från mig och inte från nån annan heller. Jag blir irriterad när folk inte respekterar hur jag vill uppfostra MIN son. Är jag så hemsk som inte vill ge min 11 månaders(!!!) bebis massa julklappar!? Som skrivet.. Han leker allra helst i sopskåpet, inte i lekhörnan. Klart han leker med sina leksaker men just nu är dom inte så intressanta. "Leksaken" han tycker är roligast just nu är en liten stekpanna och jag måste säga "Charlie lagar mat" när han frågar " e de?".

När han blir äldre, börjar förstå mer, kan önska sig något och börjar intressera sig för speciella saker, då känns det annorlunda att köpa saker åt honom. Men inte ens då vill jag att han ska få överdrivet mycket SKIT! Jag vill inte att julen bara ska vara julklappar för honom. Jag vill att han ska kunna känna hur underbart det är när vi alla samlas denna högtid och har mysigt och roligt tillsammans.

Jag vet att nästan alla barn tycker att julklapparna är roligast, det är det ju för vi lär dom att det är det julen handlar om(?). Jag vill försöka visa honom att det inte är det viktigaste. Det lär nog inte bli det lättaste men det är vad jag vill ge MITT barn.

Det är jättekul att ge presenter, speciellt till barn. Men jag vill inte att Charlie ska få miljoner saker. Varför är det så svårt att förstå? Är jag så hemsk som inte vill att hans rum ska vara överfyllt av leksaker som han inte kommer bry sig ett skit om? Inte en längre tid i af.

Nästa år hoppas jag att jag och min son är utomlands i sol och värme ist för att behöva säga till folk hundra ggr att han inte BEHÖVER hundra julklappar.

Jag gillar julen, familjen är samlad, man äter gott och spelar spel. Det är fint att vilja ge till dom man tycker om men jag vill inte att Charlie ska se det andra också.

Känner mig som vanligt dubbelmoralisk då jag vill ha massa pengar så jag kan vara ekonomiskt oberoende, köpa hus, stuga, fet bil, egen skoter, resa mycket, köpa kläder, bröst och näsa och annat strunt. Till mig själv/oss.

Konstigt va?
Ha ha.
JAG ska ha och ha. Men inte min son? ;-)

Nä, jag skulle egentligen inte skriva mer än 3 rader men spåra som vanligt. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0