.

Hej.
2013 ( om inte jorden går under, får fet ångest av blotta tanken!) tänkte jag (ännu en gång) bli mer hälsosam, träna ännu mer (nu har fläskpaddan tagit jullov) och få en fin kropp till beachen 2013!

Inte för att jag är tjock, än bara otränad. Jag vill bli fit! Jag tycker jag har en helt ok kropp med tanke på att jag fött barn för snart 1 år sen och BARA barnvagnsprompat. Nu för en månad sen (?) har jag börjat träna lite på enerQi och älskar crossfit-passen där med Cecilia. Hon är grym, glad och peppande! Ingen instruktör är absolut inte dålig men hon är favoriten. Hennes energi är så härlig. Bodypump är också kul men passen har varit nästan prick likadana varje gång, jag blir lite uttråkad men något jag kommer köra ändå. Crossfit-passen är snabba, intensiva och inget pass har varit det andra likt, det gillar jag.

Men jag måste säga att jag verkligen känt mig som en jävla pajas på varje pass första gångerna. Hoff, så fult när man gör fel och när det inte klickar i hjärnan hur man ska göra fast man ser hur alla andra gör. Låt mig säga att favoritplatsen är längst bak. Man lär sig ju med tiden men jag har verkligen känt mig som en jäkla utvecklingsstörd clown!

År 2013 vill jag även få ordning och reda i mitt hem! På ytan kan det se städat ut ibland (?) men den är en enda jävla röra i varje jäkla låda och skåp. Fast igår tog jag tag i det värsta! Storskrubben och hallskåpen och toa-byrån. Lillens rum ska nog (äntligen!!!) bli målat ikväll. Hur kan man vara så seg!? Det är ju bara att göra! Ta tag i det och GÖRA. Lättare sagt än gjort. Bättre sent än aldrig? Osv osv...

Jag ska även bli snällare. Sluta använda så fula ord och tänka 1, 2 och 3 gånger innan jag öppnar käften. MÅSTE vårda språket. Och det heta tempramentet. Måste lära mig att räkna till 10. Långsamt. Jag hinner inte ens tänka på att räkna till 1 innan jag exploderar. Jag önskar mig alltså en lång stubin i julklapp.

Sen måste jag kunna släppa saker. Hur sårad jag än har blivit. Jag vill inte att någon annan ska ha den där makten över mig. Att kunna påverka mitt humör med taskiga kommentarer, tex. Låta det passera mig, andas och tänka att det är den personen som har problem, inte jag. Och inte sjunka till samma nivå och ge igen. Hur lockande det än må vara.

Som vanligt vill jag må bättre och bli en bättre människa.

Snart vaknar nog lillen så jag avslutar här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0