Kaka!

Hej bloggen.
Lillen sover och jag har just ätit frukost..eller "frukost". En jävla morot! Man blir så mätt. Inte! Nä men när jag drack vatten så kände jag lite mättnad.

Nu tror ni att jag äter en morot till frukost/lunch för att jag bantar. Näääe, det är inte min melodi. Vi har nämnligen ett näst intill ekande kylskåp, det blir ofta så när jag är fattig. Min sambo Ove sundberg gillar inte att slösa pengar på mat!? Nää jag vet inte. Men när jag har pengar (som jag alltid har! förutom nu, har ingen aning hur mina pengar försvann så snabbt denna månad, jag har inte ens köpt något!!!) så finns det alltid lite att välja bland i af.

Så vet jag inte vad jag ska käka till frulle. Mjukbröd äter jag nästan aldrig till frukost/kvällsfika, oftast när jag är i merta, då tillåter jag mig det. Och till hampis såklart som jag äter ofta :D Knäckebröd brukar jag äta men känner mig lite less på det..eller mest less på att skära tomat faktiskt, haha! Och utan tomat är det inte lika gott. Fil och flingor känns för sockrigt (dubbelmoralslisa som ändå äter godis typ varje dag) och gröt har jag ätit mig less på och skämt bort mig själv med att ha i blåbärssylt och det är så dyrt för att ätas varje dag.

Startar alltid dagen med en kopp grönt te. Sen väntar jag ett tag innan jag ids äta. Finns det karra så äter jag det.

Några ideér på god frukost?
Hatar att skära och hacka grönsaker/frukt. Så jävla tråkigt.

Smoothie är ju gott men dyrt med bär tycker jag.

Äh, fortsätter väl snart med mina knäckisar. Synd att vi inte har en grill runt hörnet. Hade jag kunnat rulla dit varje dag, hihi.

Jo, lillen lärde sig att säga "kaka" för nån dag sen! Himla kul! Ja jag är en hemsk mamma som ibland ger mitt barn onödigt socker. Jag tycker verkligen att det är dumt och onödigt-men gör det ändå! Som sagt, Lisa Dubbelmoral Mäkitalo.

Mmm...det var allt för tillfället.

Imorse:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0