Recept mottages gärna.

Idag tänkte jag veckohandla.
Ja, man kanske vore gjort det på söndag eller måndag.
Men jag tänker göra det nu. För första gången.
Jag är less på att handla typ varje jävla dag och varje
gång slinker det ner något onödigt = slöseri med pengar.
Sen är det jävligt trist att kolla på kontoutdraget:
Coop
Ica
Ica
Ica
Ica
Konsum
Ica
Ica
Ica
Konsum
Coop
Ica
Coop
Coop
Ica
Ica
Ica
Ica
Ica
......
Ja ni förstår!
Alla pengar verkar spenderas på mataffärerna.
fast vi nästan aldrig lagar mat. Det är konstigt det där!
Och jag får ÅNGEST av det. Fy.

Bättre (för plånkan och FORMEN) att ha planerade maträtter.
Att veta vad man ska göra varje dag istället för att ta en
burgare i sista minuten för att man är vrålhungrig.
Om jag vill ha bra matvanor måste jag börja nånstans och det
här är väl en bra start? Då är det bara att hitta på en matlista då...

Ni får jätte gärna tipsa mig med recept nu.
Helst recept utan pasta, ris och potatis. Jag äter ju det med men ska försöka
dra ner på dom varorna litegrann. (Ni behöver inte vara oroliga
att jag inte får i mig mina kolhydrater, jag äter ju godis jämt)
Jag gjorde t ex broccoli gratäng här för nån dag sen på ett LCHF recept.
Helt okej gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0