Midsommarafton.

Hej bloggen!
 
Ni får ursäkta mig för dålig uppdatering, gissar att ni undrat vart tusan jag tagit vägen.
Ingenstans.
 
Jag funderar (ännu en gång) på att sluta blogga helt och hållet.
Det är ju rätt så töntigt egentligen, om man tänker efter.
Men då är det ju det...jag gillar att skriva och jag gillar att fota, gillar
bilder osv, ni förstår och på så sätt är ju bloggen perfekt.
Men.
Det känns konstigt att ha massa läsare som jag inte har nån aning om
vilka det är så tänker jag inte heller alltid på vad jag skriver.
Hur det kan uppfattas. Jag är ju ofta ironisk och så och alla kanske
inte alltid förstår det. Jag vet inte.
 
Men samtidigt är det ju inte mycket info ni får om mitt liv.
Ni vet (nästan aldrig) vad jag gör om dagarna, vem jag umgås med när,
jag skriver  (som jag skrivit förut, jag vet) oftast bara om en liten händelse
från dagen eller så skriver jag mina tankar, något djupt också ibland.
Så egentligen är det ingen fara.
 
Jag vet inte.
 
Jag funderar i af på att bara blogga från datorn.
Då lär det inte bli så ofta och det är lättare att skriva på datorn då
får man med allt man egentligen vill skriva, när jag skriver från mobilen
så kortar jag alltid av allt, ids inte skriva lika ingående när jag tex skriver om
mina tankar.
 
Så är jag less på att jag har så dåliga bilder på bloggen!
Bilderna på iphonen är helt ok men jag använder nästan
aldrig min systemkamera längre, tack vare att iphonen är närmast till hands.
Jag fotar ju mest min älskade unge och det är trist att 98% av bilderna på
honom är tagna med iphonen. Jag har sån ångest över att jag inte fotat honom
massa med systemkameran från dag 1. Åååååångest.
 
Sen så börjar jag bli less på iphone-livet. Den tar upp massa onödig tid.
Jag har sagt till min sambo att vi ska slänga iväg mobilerna och bara ha hemtelefon.
Ja, det var väl lite att ta i men det spenderas onödigt mycket tid på dom där små datorerna.
Har även märkt att min lilla son blir irriterad när jag håller på med min mobil.
Det är inte okej!
Jag är väldigt beroende av den lilla mackapären så jag har tänkt försöka skära ner
på surfandet med den fast jag tycker inte att jag håller på med den överdrivet mkt.
Det är mest att man uppdaterar sig på fejjan och läser nån blogg då och då.
 
Nog om det intressanta ämnet.
 
Midsommarafton idag ja. Vad ska jag göra?
Faktiskt inget speciellt.
Det blir bara en vanlig dag.
Förr, när jag var liten och yngre så åkte vi alltid till Siikavuopio med mommo & moffa.
Men sen en gång när jag blev lite äldre och upptäckte att det var en party helg så
slutade jag fira midsommar i Siikis ;) Hihi.
 
Nu ska jag nog ta och beställa nått plagg.
Är fortfarande skitsur för att kläderna jag beställde från gina aldrig kom.
Det var kläder som jag vart KÄR i, det blir man inte alltid. Och självklart är
dom slut och verkar inte komma in igen heller. K-U-K !
 
Måste föra över mina (ca 1600) bilder från den jäkla iphonen också.
 
Så tills dess får ni nöja er med gamla bilder.
 
En bild på min son som var så himla liten, buhuu vad tiden går snabbt!
Och en bild på min fina gravvo-mage, vet inte vilken vecka men runt v 30 skulle jag tro.

Kommentarer
Postat av: Miaa

Jag tycker det skulle vart som när man var mindre. Ingen visste vart någon var och man var tvungen att prata med folk för att vet vad fan som händer. Nu vet alla allt om alla. Sen fatnar man alltid vid datorn eosv och slösar onödig tid man hade kunnat lägga på annat. Som att sy barnkläder eller vad fan som helst. Våra barn kommer ju inte fatta hur vi klarade våra dagar utan all jäkla teknik.

Svar: Ja, det är helt sjukt!Det är i af kul att vi är från den generationen som kan säga att "när vi var små, då hade vi varken, det eller det eller de" :)
mcitalo

2012-06-23 @ 10:33:42
URL: http://actioonradar.blogg.se
Postat av: Åsa nutti

Jag måste kommentera här när du är så flitig att kommentera min :D jag tycker också att det är urlöjligt att blogga. Till vilken nytta gör man det egentligen? Men det är ju så kul att skriva av sig och dela med sig lite :)
Men om du är rädd, eller rädd och rädd men du hajjar. För att vilken främling som helst kan läsa din blogg så tycker jag att du ska testa lägga lösen och ge det till dom som du tycker är värda att läsa. På så sätt har du lite mer koll. Visst kan det kännas lite tråkigt i början att ha få läsare. Men jag tycker iallafall att det är mycket bättre än att ha det öppet offentligt med tanke på att leila är så liten och Jag vill inte hänga ut henne i internetvärlden på det sättet. På så sätt slipper alla bykärringar prata om min blogg och det jag skriver i den.

Svar: Ja, jag vet! Haha jag kommenterar typ allt du skriver :D neeeerd!
Det är just det...det är kul och behövligt (för mig i af) att få skriva av sig och dela med sig. Men jag har provat på lösen och det känns så trist. 95% av läsarna försvinner och vågar inte fråga om lösenordet-trist. På nått sätt är det ändå kul med massa läsare som man inte vet vem det är...på nått sätt.

Jag känner inte det där att jag hänger ut Charlie, han är mitt liv och min blogg handlar ju om snuttar från mitt liv. Jag tycker det är kul när bykärringar snackar om en för dom kan ju säga nästan vad som helst och det gör mig inget :D Man själv vet ju ändå vad som är sant. Tycker som att det är intressant att höra vad folk säger om mig :)
mcitalo

2012-06-25 @ 07:53:09
URL: http://Duarkung.blogg.se
Postat av: Sandra

Jätte mysigt fina bilder! Har läst ikapp nu! :) Och vad lik Charlie är din lillebror! :) Jätte lik!


Svar: Jättemånga säger det men jag ser det inte riktigt :)
mcitalo

2012-06-25 @ 10:44:26
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Emma

Du kan ju skaffa instagram och slänga upp bilder? :-D

Svar: Njee... assa jag har provat på det där och jag verkar vara den enda som inte alls gillar instagram? Tycker att det är urdåliga och tråkiga effekter som man kan göra på bilderna. Kanske är jag som inte provat det fullt ut och missat massa? Jag vet inte :)
mcitalo

2012-06-25 @ 21:11:57
URL: http://wemmas.blogg.se
Postat av: lotta

Hallå eller!? Nu får du sluta att inte skriva nåt här. Sätt igång och skriv nu!

2012-07-07 @ 00:43:21
URL: http://hellete.blogg.se
Postat av: Julia

åååh så trist när du inte skriver nå mer :(

2012-07-09 @ 09:19:30
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se
Postat av: mamma

Håller med Lotta o Julia..HÖRRU det är inte midsommar nåmer, längtar efter dina skriverier ;o))

2012-07-09 @ 19:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0