Våga växa.

Jag måste då och då installera om min hjärnan. Ibland tänker jag så fel och dumt och då måste hjärnan ominstalleras. På det sättet man en gång tänkt och tyckt behöver inte alltid vara rätt. Man kan ändra sig och se saker och ting från olika perspektiv. Det jag tyckte för en vecka sen eller tre år sen kan jag nu tänka, hur tänkte jag där? Varför tyckte jag så?

Jag tycker det är nyttigt att kunna tänka om, på nya sätt. Att våga tänka nytt och inte vara dum-envis och vägra inse vissa saker bara för att man en gång tyckt si och så. Att alltid våga växa som människa och aldrig tro att man är full lärd, ha inställningen att man alltid kan lära sig något nytt.

Bla bla bla. Undra om ens jag förstod vad jag just skrev?


Kommentarer
Postat av: låde

Håller verkligen med dig i detta.

Såna envisa åsnor är jobbiga. Är säkert en sån ibland, men jag tycker själv att jag ofta kan ändra mig när jag hört nåt, som du skrev, från ett annat perspektiv. Om jag tycker att det verkade mycket vettigare än det jag tänkte. Ibland händer det ju att jag säger det som är vettigast hehe, ibland :P

2012-03-28 @ 19:07:29
URL: http://hellete.blogg.se/
Postat av: Lisa m

Sv: Mmm, fast man innan tyckte att det inte kunde vara på något annat sätt så kommer nån och säger hur den tänker, då får man lite aha-upplevelse och tyckte det lät bra och fattar inte hur man själv inte tänkt på det sättet innan när den nya saken lät mycket bättre än det man tyckte före.



Oj, så har jag inte tänkt innan, typ :) Haha vad tjorvigt skrivet.

2012-03-29 @ 11:29:24
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0