Dum i huvudet.

Jag kände att jag var tvungen att radera lite text från det näst senaste inlägget.
Nu när jag läste det själv så lät det som om jag var den bästa mamman som
någonsin vandrat på jorden och som att andra var sämre.
Men jag är verkligen jättedålig på att formulera mig och ord är min svagaste sida.
Jag har tänk köpa mig en ordbok och ha glosor för mig själv så jag lär mig nya "svåra" ord.
Haha, det är helt sant! Ni får ju tycka att jag är dum i huvudet och efterbliven,
men det är så här det är. Jag är uppvuxen med att vara dum, inte förstå nånting
och sa man något "smart" så hade man en far som trodde det var nån vuxen som
bett en säga det, för barn förstår ingenting, dom kan inte säga såna
vettiga saker. bla bla bla. Så tyckte han och tillslut jag med.
Men nu är jag vuxen och kan ta tag i allt det där!
Jag vet att jag inte är dum, jag har bara växt upp i tron om att vara det och det
är inte så lätt att "sluta vara dum i huvudet".
Men jag ska börja läsa mina typ 7 böcker som jag påbörjat att läsa men aldrig
avslutat.

Efter att jag tog körkortet fick jag mycket bättre självkänsla.
Jag trodde verkligen jag var för dum för att klara teorin.
Att jag aldrig någonsin skulle förstå ett smack.
Men jag gjorde det! Och jag klarade teorin galant.
Efter det så är jag inte rädd för att misslyckas, nu vet jag att
jag klarar det som jag vill göra. Att kugga en gång då hade varit
ännu ett bevis på att jag var värdelös och misslyckad.
Hade jag gjort ett liknande prov nu hade jag bara tänkt att jag
behöver läsa mer tills jag klarar det.

Nu är min son trött, så han ska få vila. Tja!


Kommentarer
Postat av: Miaa

Du är duktig som tog tag i körkortet. Jag har läst teori nu och det är inte svårt egentligen men jag är bara så jävla lat och tummen sitter där den sitter ( i röven) tyvärr :)

2012-05-30 @ 21:12:33
URL: http://actioonradar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Skönt att du har insett att du är bra precis som du är! Det är strongt, det finns många som inte gör det förrän dom är gamla. Du har gjort det och har hela livet framför dig!



2012-06-01 @ 00:34:43
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Lisa

Sv Miaa: Ja jag är så nöjd över att jag tog tag i det ordentligt tillslut och det är ju inte så svårt som många fick det att låta, bara man tar tid på sig att lära in det man läser om, bara man lär sig tänka logiskt i allt man läser så blir ju bra :) Å Tack!



Sv Sandra: Ja, det är tragiskt att det kan ta så länge för en del att förstå det. eller ännu värre, att gå genom hela livet och känna sig värdelös.



2012-06-14 @ 23:58:52
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0