Leksaker.

Gossen har fått en leksak som han gillar, samt 2 tuggringar. Han hugger allt som i hans väg. Så det var bra köp :-)

Annars är jag inte så förtjust i att köpa massa leksaker och kommer inte köpa överdrivet mycket saker till Charlie när han bli äldre. Jag kommer nog köpa mer saker som pennor, nått instrument och massa roligt pyssel än att ha ett rum smockat av olika leksaker. Helt onödigt enligt mig. Jag tror inte något barn blir lyckligare av att ha tusen saker som dom ändå bara kommer leka några få gånger med. Bättre att få andvända hjärnan och få vara kreativ, lekar och leksaker är också viktigt för utvecklingen men onödigt att ha för mycket tycker jag. Synd att Charlies pappa tycker typ tvärtom. Men min vilja är starkare och han kommer inse hur dyrt det är också.

Nåja, en bild på det.


Kommentarer
Postat av: Peka

Jag tycker också så..

Men både jag och A (särskilt A ;) har såå svårt att inte köpa massa roliga saker!

Men jag försöker plocka undan så mycket jag kan då och då. Och har många saker i skåp som han inte kan öppna.

2012-05-04 @ 11:17:10
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Håller med, idag har barn alldeles för mycket leksaker. Vi har inte köpt alls mycket till Liam och Elliot och när vi har köpt så har det varit när dom fyllt år/julafton. Det är inte så att vi går o köper leksaker då och då. Jag märker på Liam och Elliot att om dom har för mycket leksaker runtomkring sig så leker dom inte med det, det blir bara förvirrande. Känner folk med barn som har rena rama leksaksaffären hemma till sina barn, det är vansinne.



Det mesta som Liam och Elliot har, har dom fått och dom har verkligen så att det räcker. Ofta när dom fyller år så har vi önskat oss saker som dom behöver, som i år fick dom sängar och sängkläder till nya sängarna. Perfekt eftersom dom ändå får så mycket. Nu under vår och sommarhalvåret så tycker jag dessutom att det är roligare med leksaker som dom kan ha ute eftersom man är ute så mycket och det är saker som dom kommer kunna ha glädje av länge :)



2012-05-04 @ 12:49:45
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Lisa m

Sv Peka: Ja, klart det är kul att ge sina barn saker :)



SV Sandra: Ja precis! Jag tycker inte man är "snällare" som förälder bara för att man ger dom massa saker som dom ändå egentligen inte har någon glädje av så länge. Kommer barnet minnas alla sina underbara leksaker när den blir äldre eller kommer barnet minnas roliga saker som föräldrarna hittar på med sina barn? Antagligen det sista. Barn blir nog lyckligast av att föräldrarna tar sig tid till sina barn. Precis, mycket bättre att önska sånt som dom behöver än trillioner leksaker. Uteleksaker känns mer praktiskt på något sätt. Som spade, hink, bilar mm, då får dom ju ändå använda hjärnan och kanske skapa tex något av sand eller lera.. Ja, du förstår :)

2012-05-11 @ 23:11:12
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0