.

Hej blogg.
Jag känner mig väldigt svullen och flärrig efter julen. Nu när jag tänker tillbaka på juldagarna (från igår till mitten av december, haha) så ser jag mig själv ätandes. Hela tiden. Åt jag inte,sökte jag något ätbart, sökte jag inte så tänkte jag på något gott eller vad jag skulle ta mig an nästa gång. Det känns som att jag varit på jakt, mat och godis jakt hela julen.

All träning som jag åstakom (hoff, är det ens ett ord?) är som bortblåst. Dom små hårda bicepsen jag kände har förvandlats till fett, ännu en gång.

Men jag kommer tillbaka!
Julen är slut och jag känner mig så trött efter den. Ingen motion, massa skräp i magen och sovit fram till lunch nästan varje dag.

Man blir verkligen bara slö och trött av att vara slö och sova för mycket.
Det är rätt skönt att vara tillbaka i staden igen. Bara T börjar jobba så flyter allt på mkt bättre :D

Nu när vi vart i byn har jag vart rätt "frånvarande" som mamma känns det som. Med 2 föräldrar, mostrar, morbror, en supermommo och kusiner så har jag inte behövt göra allt för mkt själv. Väldigt skönt och jag är så tacksam för allt ni gör och hjälper till med. Blöjbyten, några sövningar, matning, underhållning, en trygg famn och dom underbara sovmårnar vi fått! Tror vi klarar oss fram till nästa jul :-) Det har vart riktigt härligt att "slippa" göra allt själv under så lång tid. Men för nån dag sen började jag sakna vardagen. Jag och Charlie med lite mer rutiner.

På nått konstigt jäkla sätt är det ändå lättast att vara helt själv med sitt barn. Det är väl kanske det att man vet att man måste göra allt själv och inte kan ge över det till nån annan? När man är själv så är tiden mer värdefull, som när han vilar på dagen, då brukar jag göra sånt som jag inte alltid ids göra på Charlies tid som att diska, duscha, sminka mig osv. Gör sånt ändå för nu sover han senare än vanligt men så har det vart sen han föddes typ.

Det är otroligt skönt med all hjälp från familjen men vardagen är heeelt okej ändå :)

Och igår kväll när vi kom hem och jag (vi) var på toa blev Tjalle överlycklig när han såg badkaret och rusade dit och ställde sig mot det, hade han kunnat hade han hoppat ner i karet, så kollade han på mig med sitt lyckliga ansikte och sa "dadaa!!!". Självklart fick han bada, han älskar det verkligen. Det ska bli så kul när vi går på badhuset när han blivit helt frisk, tror han kommer bli väldigt lycklig och kanske lite rädd :-)

Nä nu slutar jag skriva strunt.

( sista gången jag gör backslick på honom efter han haft blött hår, haha kolla frippan, här har han ändå haft på sig mössa i 2 timmar :D )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0