Jag blev ledsen.

Hej.

Idag har vart en bra dag, nästan.
Där en stund vid middagstid när blodsockret var alldeles för lågt och min sambo lyckades ringa just då så var jag tvungen att gråta ut. (Det är faktiskt jätte sällan som jag gråter, förr bölade jag jämt, haha! Jag gråter mest glädje och stolthets tårar nu för tiden.)

Jag kände mig så slut, kändes som att jag höll på att bli sjuk, kände mig ledsen för det och ville inte bli sjuk (den känslan försvann med red bull). Kände att min sambo jobbar för mkt och vi, mest Charlie saknar honom när han är borta och knappt hinner se sin fina pappa. Jag blev nedstämd när jag handlade och visste att mitt mastercard inte var överfullt och jag kunde inte handla mat som jag egentligen ville köpa och annars kan. Känslan av att ha en faktura (påminnelse till på köpet) som måste betalas, men det går inte just nu..stress stress ångest ångest. Irritation över att vi är så oekonomiska som det bara går att vara. Ilska över att en jävla kärring inte fixar sitt jobb så det drabbar mig. Och sist men inte minst: jag är så arg och jävligt irriterad över att vi inte har en tvättmaskin!!!!!!!! Att springa i tvättstugan en halv dag när man har unge gör jag bara inte! Jag vägrar gå själv dit med honom så han kan sätta allt snusk äckel i munnen som finns där på golvet. Och det är omöjligt att tvätta kläder på kvällen när min sambo jobbar, ja, jag kan ju inte lämna mitt sovande barn ensam och när han kommit hem orkar jag faktiskt inte tvätta till tolv på natten. Vi skulle tvätta i söndags men när jag bokade visste vi inte att han skulle jobba helg jäveln. Så nu sitter jag i skiten och har inga rena trollor, nästan alla ungens kläder är också i smutstvätten, mina med för den delen också + resten av en och en halv veckas tvätt, jippiiiii det ska bli så kul att tvätta 3 fulla ikea säckar. Vi har dom senaste åren haft egen tvättmaskin men när den väl (efter ett halv år) skulle kopplas in här i vårat nya hem så blev det fel och sa pang så var det slut på den maskinens liv och där slutade den historien. Jag vill tvätta mina kläder i min egna maskin och inte i samma som andra äckliga människor! Sluskigt!

Så när min man ringde mig kände jag att nu är det min tur att säga att JAG är trött, det känns som att jag snart ska gå sönder och buhuhuhu bahaha, böl böl böl. Slänga på luren 1, 2 och 3 ggr men det slutade med att jag kände mig lättad och han fick mig på bättre humör. Jag drack red bull och åt några godis bitar så mådde jag riktigt jäkla bra igen och kände sån tacksamhet över min son och så hade jag och han en riktigt mysig kväll tillsammans innan han slocknade exakt klockan sju.

Ibland behöver man bryta ihop lite för att orka fortsätta. Jag tyckte det var jätte skönt just denna gång för jag fick helt ny energi efter att jag fick gråta ut och prata om mina små bekymmer med mannen jag delar mitt liv med. Ni fattar inte vilken snabb vändning det var. Från att vilja ligga i fosterställning i en mörk skrubb till att sjunga glatt och skutta på moln, nästan så.

Nu är mina ögon jätte trötta. Så där så dom bara stänger sig hela tiden. Hoppas min man kommer hem snart för jag har ingen lust att sova själv, speciellt inte när jag drömde 2 mardrömmar förra natten.

Sov sött allihopa!


Kommentarer
Postat av: mammamommo

nå min lilla piga, det är jobbigt ibland, o som du säger så är det nog hälsosamt att bryta ihop ibland..få ur sig allt som samlats i irritations o jobbighets lådan:) kraaam vi ses i morrn väl

2013-01-17 @ 21:25:09
URL: http://gwm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0